Ми живемо в динамічному світі, у якому тренди змінюються досить швидко. Це стосується не лише моди, а й усіх сфер життя.
Про те, що чекає нас два роки потому в новому дослідженні «Home Lifestyles 2025» розповіла агенція WGSN, що займається прогнозуванням споживчих тенденцій у світі. Переказуємо найцікавіші тренди 2025: які зміни стануться з нашими оселями, побутом, стилем, роботою та раціоном. Якщо коротко, то будемо:
- жити свідомо,
- працювати динамічно,
- відпочивати так, щоб відновлюватися,
- розважатися занурюючись.
Тепер розповімо детальніше.
Як зміниться наше житло
Зонування
Пандемія коронавірусу ознаменувала масовий перехід людей на формат роботи з дому. І попри те, що зараз епідеміологічна ситуація у світі не така гостра, ні працівники, ні роботодавці не поспішають повертатися до традиційної роботи в офісі. Навпаки: більшість вважають оптимальним варіантом гібридний графік роботи, коли працівник може відвідувати офіс за бажанням чи попередньо домовлену кількість разів на тиждень, або ж працювати повністю віддалено.
Ця тенденція буде зберігатися, адже так компаніям вдається суттєво заощаджувати на офісах та офісних штуках для працівників. Замість цього вони інвестують у те, щоб допомогти співробітникам оздобити робочий простір вдома (техніка, меблі, канцелярія). Працівники ж також часто надають перевагу не витрачати час на дорогу туди-назад.
Трохи статистики:
- 3 з 5 людей кажуть, що їм довелося змінити спосіб організації свого дому через роботу (дослідження IKEA, The Life at Home Report 2021);
- 74 % американських споживачів стверджують, що відчували дискомфорт під час роботи з дому (Craftjack, опитування 2021 року)
- 73 % працівників хочуть, щоб гнучкі та віддалені варіанти роботи залишилися (Microsoft Work Trend Index 2021)
- 74 % директорів компаній у Великій Британії заявили, що планують зберегти роботу вдома після пандемії (дослідження Інституту керівників).
Тож оскільки більшість із нас продовжить працювати з дому, у найближчі роки ми будемо відходити від «опенспейсів» та квартир-студій на користь зонування простору. Вдома люди не тільки сплять та працюють, але й займаються спортом, хобі, їдять, проводять час із друзями та рідними — психологічно важко поєднувати всі ці процеси в одному місці. Тому виникає потреба в облаштуванні відповідних зон.
Тож саме час подбати про домашній смарт-офіс, відділити постійне повноцінне робоче місце виключно для роботи. Для цього можна використати декоративні функціональні перегородки для кімнат та меблі, які не будуть використовуватися для інших цілей (відпочинку, прийомів їжі тощо).
@haleybiemiller Episode 5: Let’s set up my desk! #athomewithme #homeoffice #remotework #desksetup Desk Inspo | Home Office Inspiration | Remote Worker
♬ Dandelions (slowed + reverb) – Ruth B. & sped up + slowed
Енергостійкість
Це ще один важливий пункт, що впливає на функціонал нашого життя в майбутньому. В умовах паливної незахищеності, економічної нестабільності та кліматичних змін (так, не лише в Україні, але й у всьому світі), особливим попитом будуть користуватися речі, що здатні допомогти людям пережити неочікувані ситуації: черепиця із сонячними панелями, сонячні батареї, спеціальні девайси, що можуть акумулювати енергію, на випадок відключень (по типу Ecoflow), гаджети, що допомагають раціонально використовувати електроенергію. Наприклад, турецька компанія Arçelik розробила холодильник на базі штучного інтелекту, який зменшує температурні коливання та оптимізує використання енергії, чим заощаджує її до 10 % та зберігає продукти свіжими приблизно на 10 % часу довше.
@dub.studio.ua Як же працюють сонячні панелі?🌞✨ #дубляж #дубляжукраїнською #документалка #дубстудіо #контентукраїнською #українськийконтент #озвучкаукраїнською #рекомендації #рекомендаціїукраїна #студіядубляжу #сонце #електроенергія
♬ original sound – dubstudioua
Розумний та комфортний дім
Люди усвідомлюють і приймають той факт, що проводити багато часу вдома — це нова реальність на довгі роки. Відповідно до цього змінюються тенденції в оздобленні домівок. На передній план виходить комфорт. У дизайні будуть переважати плавні вигини, об’ємні форми, тактильні поверхні, заспокійливі кольори, м’які матеріали, що дихають. Також в умовах фінансової нестабільності повертається популярність стилю ретро та оновлення старих речей. Актуальними будуть DIY (do it yourself — зроби це власноруч) та крафтові предмети для оздоблення дому.
Також у 2025 році навколо нас стане більше смарт-технологій і помічників на основі штучного інтелекту. Вони будуть непомітними — вбудованими. Особливо це стосується кухонних гаджетів, по типу пристроїв для приготування їжі тощо.
@homelivinglifestyle Living in a smart home #smarthome #smarthometechnology #modern #technology #fyp #trend #asmr
♬ She Share Story (for Vlog) – 山口夕依
Покупки
Люди стануть більш вибагливими до того, що їх оточує. Брендам потрібно буде чітко заявляти про чистоту інгредієнтів своїх продуктів, матеріалів і процесів, щоб завоювати довіру споживачів у 2025 році.
Тренд на sustainable-продукти не зникає, а лише укріплюється.
Глосарій: sustainability. З англійської це слово перекладається як екологічна стабільність, безпечне використання природних ресурсів, розраховане на довгострокову перспективу. Тобто це свідомий підхід до створення та споживання продукції, коли виробники не нехтують тим, як їх діяльність відобразиться на довкіллі.
Повернемось до тренду. Увагу фіксуватимуть не лише на тому, щоб виготовляти товари з мінімальною шкодою для планети, а на тому, щоб робити їй (планеті) краще. Для цього застосовують різні методи, наприклад:
- відновлювальне господарство — раціональний підхід сільського господарства до збереження та реабілітації систем землеробства та харчових продуктів. Він зосереджений на відновленні верхнього шару ґрунту, збільшенні біорізноманіття, покращенні колообігу води тощо;
- справедливе соціальне партнерство — система взаємовідносин між роботодавцями та працівниками, яка дозволяє врахувати взаємні інтереси сторін і на цих засадах досягти згоди в соціально-трудових і соціально-економічних питаннях;
- циклічні бізнес-моделі, у яких продукти або матеріали можуть відновлювати або повторно використовувати безліч разів.
Тобто етичні бренди будуть набирати популярності та виставляти нові щаблі, до яких потрібно буде тягнутися іншим компаніям.
Читай також: Що таке етичний бренд
При цьому бренди дійсно мусять бути етичними, екологічними та вести сталий бізнес, щоб завоювати довіру користувачів. Вони повинні діяти прозоро та чесно, детально розповідати про всі нюанси.
Виною тому, що зараз багато покупців критично ставляться до таких виробників, є маркетингові прийоми грінвошинг та клінвошинг. Їх використовують недобросовісні компанії, коли роблять акцент на екологічність своїх товарів та процесів їх виготовлення, хоча насправді це брехня або неповна правда. Це підриває довіру аудиторії.
@silvam_vitae Переконана, що ви стикалися з ґрінвошінгом 😡 Пишіть у коментарях, що це було? #нульвідходів #безсміття #сортуйтесміття #чистедовкілля #зеровейстукраїна #зеровейст #свідомеспоживання #екоблог #грінвошинг #зеленапланета
♬ оригінальний звук – Ангеліна Тараненко
Також популярності набирає кліматична кухня, коли продукти та страви обирають базуючись на їх вуглецевому сліді. Вуглецевий слід — це кількість викидів вуглецю, що виникає через створення продукту, упаковки для нього та його транспортування. Тому ще один тренд — «голі» продукти, для загортання яких не потрібен додатковий пластик.
Читайте також: Як почати сортувати сміття
Тенденція на «голу» продукцію стосується і косметики. Засоби для прибирання теж змінюються: у ТОП виходять прості формули, орієнтовані на безпечність для здоров’я людини та турботу про нього.
Популярності набирають послуги, товари та ініціативи, які можуть допомогти людині не просто задовольнити її потребу в моменті, але і зробити інвестицію в майбутнє, коли придбана річ чи послуга допоможе почуватися комфортно в умовах світової та фінансової нестабільності. Наприклад, це набори для компостування, набори для вирощування фруктів, овочів та зелені в домашніх умовах, послуги з ремонту та подовження терміну життя улюблених речей, ресайклінг та апсайклінг речей. До речі, що таке ресайклінг та як його впровадити у своє життя ми нещодавно розповідали в окремій статті.
Також дослідники прогнозують, що люди будуть більш раціонально та свідомо підходити до купівлі їжі та переважно замовляти її через онлайн-сервіси. Свідомому споживанню будуть допомагати роботи (штучний інтелект) та IoT (Internet of things) — домашні прилади, якими можна керувати на відстані чи за допомогою смартфона. Наприклад, розумні холодильники з камерою спостереження всередині, завдяки чому в будь-який момент можна буде дізнатися, які продукти вдома закінчилися.
У 2025 році існуватиме чіткий шлях до замовлення продуктів і послуг, який допоможе людям вдома зосереджено працювати, готувати їжу, підтримувати фізичну форму, виглядати якнайкраще на зустрічах у Zoom та легко перемикатися між робочим і неробочим режимами.
Одяг
Затребуваним буде багатофункціональний одяг: у якому можна і працювати, сидячи вдома, і вийти на вулицю, і відвідати онлайн-зустріч із колегами. Тобто це комфортні, практичні речі, що служитимуть довго.
Ринок одягу поступово відмовляється від напрямку fast-fashion на користь slow-fashion. Тобто виробники починають відходити від величезних партій низькоякісного одягу, значна частина якого залишається нерозпроданою. Сфера моди лідирує в забрудненні середовища, тож те, що мода стає більш sustainable, не може не тішити.
Люди беруть курс на скорочення кількості речей у гардеробі та збільшення тривалості їх життєвого циклу. Вони оберуть купувати дорожчі, але якісніші речі, складати капсульні гардероби, давати нове життя старому одягу шляхом переробки й так далі.
@jess.cliftonn My dyeing era continues #sustainabilitytiktok #imperfectsustainability #thrifttok #thriftflip #ritdye #dyeconverse #sustainablelifestyle #thrifting #sustainable #deinfluencer #deinfluencing
♬ original sound – Jessica Clifton
@second.life.studio Brb going to go test this out with my entire dress collection✨💃♻️#sustainablefashionhack #sustainablewardrobe #diyfashion #fiveminutecrafts
♬ vampire – Olivia Rodrigo
Також у контексті проблем з енергетикою, трендовим стає одяг із терморегуляцією. Наприклад, із матеріалів, що добре зберігають тепло або із вбудованими механізмами нагрівання.
Стиль життя
Працювати не більше, а ефективніше. Ця тенденція почала розвиватися ще до пандемії, але коронавірус прискорив цей розвиток. Тож у трендах буде підвищення продуктивності, тайм-менеджмент та використання помічників на основі штучного інтелекту, додатків для моніторингу успішності.
Під час домашньої та віддаленої роботи простіше бути гнучкими та підлаштовувати робочі процеси під ритм життя сім’ї та власні хобі. Дослідження компанії Gallup у 2021 році показало, що робота на ремоуті призводить до підвищення продуктивності на 15 %, зменшення кількості прогулів на 31 % і плинності кадрів на 10 %.
@corporate.sween Always stay active #corporate #corporatelife #fyp #foryou #workhumor #remotework #workfromhome #remote #sales #tech #finance
♬ original sound – corporate sween
Також, ймовірно, світ продовжить впроваджувати поки що інноваційну ідею чотириденного робочого тижня.
Підхід до відпочинку. Раніше це сприймалося, як пасивне заняття, але в найближчі роки домінантною суттю відпочинку буде відновлення психічного та фізичного здоров’я, добробуту та в цілому орієнтація на підтримку wellness-лайфстайлу (здорового стилю життя).
Ігри. Унаслідок пандемії ці види домашніх розваг набули нової популярності, яка вона не планує спадати. Хоч пандемія і послаблюється (а в деяких країнах про неї узагалі забули) пов’язані із нею звички зберігаються, а економічний тиск посилюється. Тому ігри й надалі залишатимуться головним варіантом проведення часу вдома.
У 2025 році ігри та розваги будуть впливати на те, як ми прикрашаємо домівки. Під впливом метапростору в тренд увійде стиль «цифровий затишок», коли люди обирають речі яскравих кольорів, незвичайних текстур і занадто досконалих, щоби бути реальними, форм, які зазвичай можна побачити у віртуальних світах.
Читай також: Дофаміновий дизайн — тренд 2024
Будемо ходити в гості. Дослідники говорять, що в наступні роки ця традиція відродиться із новою потужністю. Прийом гостей і приготування їжі для цієї події стануть рівноцінними аналогами «виходів у світ». Тому власники домівок будуть піклуватися про зручний та красивий посуд, наявність правильно укомплектованого домашнього бару та загальне відчуття комфорту вдома.
Наостанок
Світ остаточно змінив підхід до життя: від погоні за надприбутками і стимулювання споживацтва до «відновлювального» капіталізму з акцентом на усвідомлене споживання, ресайклінг, апсайклінг, продовження терміну використання речей, сортування сміття тощо.
Усім, хто досі вважав свідоме споживання та лайфстайл трендами зі сторінок глянців, час визнати: наша реальність вимагає саме такого підходу до життя. Турбота про екологію, забруднене середовище, сортування сміття, його переробка та інші свідомі тренди стають основою сучасного стилю життя.
Зазирнути в майбутнє — завжди цікаво. А з такими позитивними тенденціями очікувати на нього виходить приємніше.