ЕкотрендиСвідомі тренди

Що таке етичний бренд

8 Хв

Розповідаємо, які бренди вважаються етичними та як їх розпізнати.

Коли ми купуємо товари або оплачуємо послуги якогось бренду, ми спонсоруємо та підтримуємо не тільки його виробництво, але й цінності та підхід до життя, який він пропагує. Тому серед споживачів набирає популярності свідоме споживання: люди звертають увагу, кому й за що платять.

У кожного, хто переймається майбутнім, виникає бажання зробити своє життя більш свідомим та дружнім до довкілля і планети. Саме тому зростає тренд на екологічно чисті та етичні продукти. Статистика підтверджує, що етичність бренду стає дедалі важливішим фактором для покупців.

Наприклад, згідно із глобальним опитуванням Nielsen, 66% покупців готові платити більше за продукти та послуги компаній, які дотримуються соціальної та екологічної відповідальності.

Інше опитування від Cone Communications показало, що 87% споживачів купили б продукт, якщо компанія виступає за проблему, що їх хвилює, а 76% опитаних відмовилися б купувати продукт, якби дізналися, що компанія підтримує позицію, що суперечить їхнім переконанням.

Які бренди вважаються етичними

Якщо коротко – це компанія, яка має сучасне виробництво, виготовляє продукцію з якісних матеріалів, будує чесну та щиру комунікацію з клієнтами та співробітниками. А ще такі бренди клієнтоорієнтовані та створюють дійсно турботливий сервіс.

Такі компанії не бояться заявляти про свою позицію і підтримувати громадські організації чи ініціативи по типу Гендер у деталях, Black Lives Matter, акції UAnimals чи Марші Рівності.

Етичні бренди гарантують, що їхні продукти виготовляються без експлуатації працівників чи використання дитячої праці. Вони забезпечують справедливу заробітну плату та безпечні умови для своїх робітників.

Етичні бренди часто підтримують місцеві громади, організовують партнерства з локальними організаціями, використовують їхню сировину, щоб не забруднювати повітря додатковими перевезеннями.

Етичні бренди допомагають своїм споживачам дізнатися більше про тему, якою вони опікуються. Наприклад, у 2018 році бренд Dove повністю відмовився тестувати косметику на тваринах. Уже 5 років політика компанії категорично забороняє використовувати цей метод до своїх товарів в усіх країнах, де вони продаються. Dove став першим косметичним Cruelty-Free брендом, що є в Китаї, адже там така продукція обов’язково має тестуватися на тваринах.

Так бренд привертає увагу до проблеми й говорить про те, що її важливо вирішити. Адже за статистикою із книги «Визволення тварин», тільки в США щороку для тестування використовують до 22 мільйонів піддослідних. Це неточні дані, адже не вся звітність оприлюднюється та ведеться правдиво.

Це дійсно важливо: під час тестувань із кроликами, собаками та іншими звірами проводять жорстокі маніпуляції, унаслідок яких ті страждають, помирають або отримують серйозні проблеми зі здоров’ям.

Наприклад, їх закривають у боксах, куди пшикають аерозолі, парфуми чи дезодоранти в кілька разів перевищуючи рекомендовану безпечну концентрацію. Їм в очі втирають алергени, не даючи можливості помити мордочку або почесати її лапою. Тварин змушують у великих кількостях перетравлювати неїстівні продукти (наприклад, помади).

До того ж зараз на противагу цим варварським методам існують інші способи тестування, які не потребують жорстокого поводження із живими істотами.

Також етичні бренди намагаються бути дружніми до екології: мінімізувати забруднення довкілля, споживати менше води й електроенергії, сортувати сміття, приймати тару на повторне перероблення, організовують виробництво так, щоб отримувати мінімум відходів, використовують відновлювані джерела енергії (наприклад, сонячні батареї).

Етичні бренди підтримують принципи сталого розвитку. Його ідея полягає в тому, нинішнє покоління має задовольняти свої потреби так, щоб не забирати можливість у наступних поколінь задовольнити свої.

Для продуктових етичних брендів характерне гасло «Якість важливіша за кількість». Товар від такого виробника буде дорожчим, ніж аналоги з мас-маркету, адже для нього використовують якіснішу сировину (матеріал, компоненти), але він і служитиме довше. Тобто потрібно купити товар один раз, тим самим зменшуючи свій екологічний слід.

Це таке мірило потреб, яким обчислюють ресурси, спожиті країною чи людиною, та наслідки цього для планети. Його розмір залежить від багатьох факторів, переважно від стилю життя людини, її цінностей та звичок. Наприклад, якщо ти щоденно користуєшся автомобілем, твій слід набагато більший ніж у людини, яка їздить на велосипеді. Обрахувати власний вплив можна на сайті Всесвітнього фонду дикої природи.

З 24 лютого 2022 року до переліку критеріїв, яким має відповідати етичний бренд, увійшло припинення співпраці з Росією.

До речі, із січня 2023 року на MAUDAU ви не знайдете продукції від французького бренду Bonduelle. Таке рішення ми ухвалили після того, як стало відомо, що виробник заморожених та консервованих овочів підтримує війська РФ і передає їм гуманітарну допомогу з побажанням «швидкої перемоги».

Ознаки етичного бренду

  1. Прозорість та чесність. Такі бренди готові говорити зі споживачами та не бояться незручних питань.
  2. Засуджує дискримінацію та насилля.
  3. Тяжіє до сталого розвитку.
  4. Захищає довкілля.
  5. Підтримує права людини.
  6. Поводиться етично в маркетингу, рекламі та комунікаціях.
  7. Етично поводиться в бізнесі, дотримується законів і правил.
  8. Підтримує місцеві спільноти та ініціативи.
  9. Відповідально ставиться до природних ресурсів.
  10. Захищає права тварин.
  11. Відмовляється від співпраці з РФ та засуджує країну-агресора.

Для того, щоби бренд визнали етичним, він повинен мати певні докази: сертифікати, відгуки споживачів, звіти про сталий розвиток.

Як перевірити, чи бренд етичний

  1. Пошукати в інтернеті. Це надійний спосіб, хоча досить часо- і енергозатратний. Потрібно проглянути сайт компанії, почитати про неї новини, про її стиль діяльності, взаємодію із природою, споживачами тощо.
  2. Перевірити рейтинги брендів із точки зору етичності.
  3. Пошукати й перевірити сертифікати, маркування на пакуванні.
  4. Перевірити звіти компанії про її сталий розвиток. Як правило, їх публікують на сайтах брендів.

Трохи деталей.

Сертифікація – це один зі способів, як бренд підтверджує щирість своєї філософії. Завдяки сертифікату покупці можуть відстежити, у яких умовах відбувалося виробництво, скільки літрів води пішло на виготовлення товару, які матеріали використані тощо. Сертифікацій існує безліч видів, її можуть надавати різноманітні організації — як державні, так і міжнародні чи приватні.

Маркування етичних брендів – це використання спеціальних знаків на пакуванні товарів, щоби позначити їх відповідність певним стандартам етичної та соціальної відповідальності. Воно потрібне, щоб допомогти споживачам знайти етичних виробників на полицях супермаркетів та магазинів серед безлічі інших. Ось декілька найбільш поширених маркувань:

Значки етичних брендівFairtrade позначає продукти, вироблені з дотриманням етичних та соціальних стандартів (справедливі заробітні плати для робітників, заборона дитячої праці). Його використовують багато кавових та шоколадних брендів.

B Corp позначає компанії, що дотримуються високих стандартів соціальної та екологічної відповідальності, а також здійснюють позитивний вплив на суспільство та навколишнє середовище. Її можуть надати компанії будь-якої галузі.

Leaping Bunny позначає продукти, які не тестували на тваринах. Найчастіше його отримують косметичні бренди. На сайті цієї сертифікації також знаходиться перелік виробників, що отримали право наносити цього кролика на свої продукти. Окрім цього логотипу, Cruelty-Free бренди (не тестувалися на тваринах та етичні до них) позначають сертифікат PETA (Beauty Without Bunnies), а також Choose Cruelty Free. Інші логотипи з кроликами, які можна побачити на пакуванні засобів – неофіційні й нічого не гарантують.

Отримати cruelty-free статус бренд може лише тоді, коли:

    • виробник не тестує продукцію на тваринах на будь-якому з етапів виробництва;
    • його постачальники не тестують на тваринах сировину, з якої зроблена ця косметика;
    • бренд не тестує продукцію на тваринах від імені третіх осіб;
    • бренд не тестує продукцію в тих країнах, де того вимагає законодавство (наприклад, Китай).

Rainforest Alliance позначає продукти, які відповідають екологічним та соціальним стандартам, пов’язаним із виробництвом продуктів тропічного походження (кава, шоколад та фрукти).

GOTS. Цей символ гарантує, що виробник дотримується стандартів виробництва текстилю від початкової обробки сировини до готового продукту. Продукт із цим лейблом виготовлений з органічних волокон, що були вирощені без використання шкідливих речовин та пестицидів, а на виробництві дотримувалися соціальних та етичних стандартів.

Де перевірити етичні бренди:

    • Ethical Elephant – великий каталог Cruelty-Free брендів.
    • Good On You – австралійський вебсайт, який оцінює модні бренди на основі їхнього впливу на людей, планету та тварин. 
    • Ethical Consumer – британське видання, яке проводить незалежні дослідження етичних та екологічних показників компаній і брендів.
    • B Corp – на їхньому вебсайт є каталог сертифікованих компаній.
    • Fair Trade Certified – на цьому вебсайті є каталог компаній, які продають продукти, сертифіковані справедливою торгівлею.
    • Climate Neutral Certified – сертифікація для компаній, які вживають заходи для зменшення викидів вуглецю.
    • Мобільний додаток Cares: Go Cruelty-Free, який створили українці, щоби перевіряти чи тестує бренд косметики свої вироби на тваринах.
    • COSMOS – база даних від всесвітнього приватного стандарту.

Найбільше українських етичних брендів представлені в галузі fashion, яка є однією із головних у забрудненні довкілля. Вітчизняних свідомих брендів досить багато, наприклад: BevolexUkrayina Folk, KSENIA SCHAINED, Bettter. Ще один цікавий проєкт – Armchairity. Вони займаються реставрацією крісел і виконують також виконують благодійну функцію. Процент від вартості крісел йде у фонд допомоги самотнім літнім людям Starenki.

Для багатьох українських брендів важливо бути свідомими, тож багато з них намагаються бути етичними та екологічними. Деяким компаніям це з успіхом вдається, а деяким ще потрібен час, щоб досягнути поставленої мети.

Ймовірно, люди обирають етичні бренди, тому що хочуть змінювати життя на краще, звички – на корисні, підтримувати ідеї, які їм відгукуються. Багато з нас думають про те, що потрібно бути толерантними до природи, використання її ресурсів, уважніше ставитися до соціальних проблем.

Для того, аби почати зміни, можна робити невеликі кроки: сортувати сміття, купувати менше одягу, вибирати органічну косметику, не підтримувати бренди, які спонсорують агресію, дискримінацію, поводяться жорстоко стосовно тварин та забруднюють середовище.

Підтримати виробника, який відповідально веде свою діяльність і намагається вирішувати якісь із перелічених питань –  це також крок, який може наблизити до покращення ситуації. Адже якщо бренд заявляє, що бореться за щось, то свої слова він мусить підтверджувати діями.

164 записи

Про автора
Копірайтерка, вайнловерка. Понад п'ять років працюю з текстами. Пишу про все, найчастіше — про лайфстайл, їжу та вино, красу, екологію, здоров'я, соціальні теми. Перекладаю зі складної на людську.
статті
Схожі записи
Свідомі тренди

Заборони, забобони та Чистий четвер

8 Хв
Розповідаємо про ритуали на Чистий четвер та їх походження
Свідомі тренди

Що таке пермакультура

7 Хв
Розбираємося, що таке пермакультура і кому це підійде
Свідомі тренди

Як підвищити рівень дофаміну

5 Хв
Прості методи турботи про себе, що допоможуть відчувати більше радості та задоволення
Розсилка з корисними лайфгаками
та важливими штуками

Обираємо найцікавіше та відправляємо листа раз на місяць

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *