Новини

ТОП 5 інгредієнтів майбутнього

6 Хв

Розповідаємо про футуристичні компоненти, що зараз активно додають у склад косметики, продуктів та інших корисних штук.

Технологічний прогрес допомагає підприємствам йти в ногу з потребами споживачів. Завдяки технологіям промисловість прагне та може створювати екологічні та багатофункціональні продукти високої якості.

Startus Insight проаналізували вибірку із 1567 світових компаній та стартапів і дослідили найважливіші тенденції щодо інгредієнтів, які прогресивні виробники використовують у своїх товарах та продуктах. Ми обрали з їх тексту найцікавіше й переказуємо.

Читайте також: «Що буде модно їсти та пити у 2024 році»

Виробництво майбутнього (але вже теперішнього)

Великі та маленькі компанії розробляють технології для вдосконалення виробничих процесів. Наприклад, завдяки технології культивування клітин, підприємства виробляють складні компоненти, що складно отримати традиційними методами. Системи на основі ШІ оптимізують рецептури інгредієнтів та контролюють параметри виробництва.

Серед таких новітніх технологій — біодрук. Він фокусується на друкуванні живих клітин і тканин для «штучного» м’яса, рослинних білків і тканин з біоактивними сполуками. Це допомагає у виробництві гіпоалергенних та спеціальних дієтичних продуктів.

Наприклад, британський стартап Nourish3d на 3D-принтері друкує вітаміни для покращення здоров’я волосся, шкіри, нігтів і суглобів, а американський стартап California Cultured створює екологічно чисту каву та какао на клітинній основі. Останній вирощує клітини у великих резервуарах із контрольованими умовами, які імітують клімат тропічних лісів, де ростуть какао та кава. Альтернативне какао менш гірке, а його створення мінімізує використання природних ресурсів.

Що прогресивні виробники додають у склад косметики і продуктів

Білки рослинного походження

Рослинні білки стають популярними через те, що люди серйозніше ставляться до екологічних, медичних та етичних проблем, пов’язаних із використанням білків тваринного походження. Тому зараз виробники їжі звертають увагу на такі продукти, як кіноа, коноплі, водорості, сочевицю, нут, гриби тощо, адже вони мають високий вміст білка та додаткові поживні речовини.

Проте багато людей не готові відмовитися від смаку та текстури м’яса. Тому бренди продуктів за допомогою певних сучасних методів обробки (екструзія, ферментація та текстурування), намагаються робити рослинні замінники подібними на м’ясо — за смаком та текстурою. А складна технологія прецизійної ферментації дозволяє створювати білки, що на біологічному рівні ідентичні білкам тваринного походження.

Також компанії змішують різні рослинні білки або збагачують їх для того, щоб наситити необхідною кількістю амінокислот. Це дозволяє підлаштовувати продукти під раціон людей відповідно до їх дієт, харчових звичок та вподобань.

Наприклад, фінський стартап Onego Bio виробляє екологічний та безпечний «яєчний» білок, не залучаючи до цього тварин. Для цього вони використовують одноклітинні організми як живу фабрику, яка створює потрібні білки.

До речі, щодо друкованої їжі: у супермаркетах Відня з’явилося філе лосося, надруковане на 3D-принтері. Виробник Revo Foods, розповідає, що виробництво такої страви значно більш стале, порівняно зі створенням філе із дикого або вирощеного на фермах лосося: технологія друку заощаджує близько 80% CO2 і 95% прісної води.

Калорійність, жирність та вміст вітамінів продукту відповідають рибному філе. Проте у ньому нижчий вміст білка : 9,5 г замість приблизно 18 г на 100 г для справжнього філе. У складі цього продукту грибні та соєві білки, вітаміни тощо. Ціна за 130 г — 6,99 євро.

@revofoods

Thrilled to announce that THE FILET is available at Pflanzilla from today. EU launch: We’re gearing up to begin shipments in October! Stay tuned. You can order at www.shop-revo-foods.com, shipping to Austria & Germany NOW. #THEFILET #RevoFoods #3DFoodPrinting #3DPrinting #SustainableFood #VeganFish #FoodInnovation

♬ original sound – Revo Foods

Активні інгредієнти

Активні інгредієнти — це ті, що допомагають отримати конкретний специфічний ефект — наприклад, боротися зі зневодненням чи акне або омолоджувати шкіру тощо. Найчастіше їх використовують у доглядовій косметиці для шкіри, засобах особистої гігієни та фармацевтиці.

У ліках і БАДах активні інгредієнти допомагають пацієнтам справлятися із симптомами хвороб, лікуватися та покращувати загальний стан здоров’я. Тому фармкомпанії інвестують у технології, що роблять ці інгредієнти більш ефективними та доступними.

Дослідники редагують активні інгредієнти на нанорівнях, завдяки чому підвищують їх стабільність та націлюють їх доставку у потрібно області тіла. Це дає можливості точково й результативно розв’язувати проблеми людей.

Наприклад, італійський стартап BIO AURUM використовує біоактивні молекули шафрану для дослідження шляхів боротьби із хворобами Альцгеймера та Паркінсона.

Мікроводорості

Це одноклітинні мікроорганізми, що живуть у воді та живляться за допомогою фотосинтезу. Вони стали популярними завдяки через свою стійкість та високий вміст поживних речовин. Біологічно активні сполуки, білки та цінні ліпіди (жири) роблять мікроводорості важливим компонентом різноманітних продуктів — від харчових та напоїв і закінчуючи БАДами та засобами по догляду за шкірою. Серед найпопулярніших мікроводоростей — хлорела та спіруліна.

Завдяки складним методам генної інженерії, вчені покращують конкретні параметри мікроводоростей, наприклад підвищують вміст ліпідів або якість білка у їх складі.

@lovefrommelii

romanticising our at home green juices 🥬🌱 ADD ICE or make sure your vegetables are cold when making 🫶🏼 #greenjuicegirl #greenjuice #whatieatinaday #spirulina #healthynutrition #healthyeatinghabits #morningjuice #morninggreenjuice #healthyliving #thatgirl

♬ Snow Elves – galen tipton

Альтернативи цукру

Вони набувають популярності, оскільки споживачі, які піклуються про своє здоров’я, прагнуть зменшити споживання цукру. Щоб задовольнити цей попит, харчові компанії розробляють натуральні низькокалорійні підсолоджувачі, такі як стевія, аспартам, сукралоза та неотам, або підсолоджувачі на основі пребіотичних волокон, такі як інулін, олігофруктоза та клітковина кореня цикорію. Ці інгредієнти додають солодкість та живлять корисні кишкові бактерії.

Наприклад, британський стартап SWICILY виготовляє органічний рідкий цукор із винограду. Він солодший за звичайний і менш калорійний та багатий на поживні речовини і вітаміни.

@theclovisculture

Replying to @lovesky913 #greenscreenvideo #sweetener #sugaralternative #rawhoney #monkfruit #stevia #healthysweets #healthyfood #healthyliving #holistichealth #nutrition #holisticwellness #healthyweightloss

♬ weak speed – ☁️

Молоко без молока

Непереносність лактози перестала бути чимось рідкісним, а перейшла в категорію «норми». Через це, а також етичність тваринництва виріс попит на замінники молока. Тому новітні технології створюють різноманітні альтернативи молочним продуктам — поживні, смачні та екологічно чисті.

Читайте також: «Яке молоко найкорисніше» 

Датський стартап FÆRM поєднує креативну науку з традиційними методами виробництва сиру. Вони використовують як основу напій з квасолі/зернобобових із високим вмістом білка, доводять його до необхідного вмісту жиру та ферментують — як це зазвичай роблять із коров’ячим молоком, щоб отримати сир.

Індійський стартап Pilk створює рослинне молоко із нульовим вмістом холестерину зі спеціальної суміші вівса, коров’ячого гороху та бобів мунг. Ця альтернатива має високу харчову цінність, містить вітаміни A, D і B12, кальцій та має смак і текстуру як звичайне молоко.

Наостанок — тренд на «чисті» чесні етикетки

Ще один важливий сучасний тренд — прозорість компонентів і чесність виробників щодо того, що вони кладуть у свій продукт. Це пов’язано із тим, що споживачі стали більш обізнаними й обирають для себе зрозумілі продукти.

Популярністю користуються виробники, які відкрито говорять про вплив своїх продуктів на довкілля та здоров’я споживача. Часто компанії  використовують доповнену реальність (AR), щоб розповідати про склад продукту інтерактивно. Тоді споживачі краще розуміють виробничі процеси. Чесність підвищує довіру споживачів і позитивно впливає на рішення про покупку

Наприклад, український стартап NoGrab розробляє аналізатор інгредієнтів, який допомагає споживачам обґрунтовано вирішувати, які косметичні засоби варто купувати. Це працює так: клієнт у додатку фотографує продукт та отримує доступ до інформації про його інгредієнти та їх відповідність європейським нормам. Програма NoGrab використовує спеціальні алгоритми та машинне навчання, щоб обробити дані та порівняти їх із великою базою інформації, у якій міститься понад 20 тисяч інгредієнтів.

163 записи

Про автора
Копірайтерка, вайнловерка. Понад п'ять років працюю з текстами. Пишу про все, найчастіше — про лайфстайл, їжу та вино, красу, екологію, здоров'я, соціальні теми. Перекладаю зі складної на людську.
статті
Схожі записи
Новини

Плани на квітень: куди піти в Києві

5 Хв
Розповідаємо про цікаві події та місця в столиці, які варто відвідати цього місяця. З приходом весни приходить і непереборне бажання гуляти містом,…
Новини

Алкогороскоп: що пити у квітні 2024

11 Хв
Розповідаємо, що чекає знаки Зодіаку в другий місяць весни та радимо, якими напоями запастися. Посилаємося на прогноз астрологині та авторки телеграм-каналу SCORPIO…
Новини

Найбарвистіший фестиваль у світі

4 Хв
Розповідаємо про найкольоровіший фестиваль та цікаві факти про нього. Щовесни люди збираються на площах міст Індії та багатьох інших країн, щоб розфарбувати…
Розсилка з корисними лайфгаками
та важливими штуками

Обираємо найцікавіше та відправляємо листа раз на місяць

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

×
Свідомі тренди

Як покупки та шопінг-терапія впливають на мозок