MAUDAU People

Як розвивати відносини з постачальниками

5 Хв

Категорійний менеджер MAUDAU Ілля Торопець розповідає про те, як спільні старання бренду та постачальників призводять до взаємного успіху.

Останні роки виявились насиченими на виклики для всіх нас — і, зокрема, для сфери ритейлу. У цій статті своїм досвідом побудови та розвитку партнерських відносин із постачальниками в розрізі двох років повномасштабної війни ділиться Ілля Торопець — Категорійний менеджер з направлень побутова хімія та Household в MAUDAU.

Читай також: «За лаштунками MAUDAU: хто такі категорійні менеджери»

Проблеми бізнесу на початку повномасштабного вторгнення

Зимою 2022 року ринок спіткало кілька суттєвих ускладнень:

  • великі проблеми з постачанням та логістикою — гості не могли замовити товар онлайн чи дійти до магазину, машини — довезти товар. Це призвело до дефіциту або обмеженої доступності частки товарів;
  • зниження споживчого попиту — гості купували лише товари базової потреби й першої необхідності (воду, харчові продукти та засоби гігієни);
  • компанії турбувалися про безпеку своїх співробітників — не виводили персонал або обмежували кількість співробітників на зміні, що знижувало пропускну здатність магазинів.

Ситуація на ринку, спричинена повномасштабною війною, зачепила і MAUDAU. Та протягом цих двох років вдалося стабілізувати ситуацію, адаптуватись до нових умов і перевищити довоєнні показники.

Що змінилось в MAUDAU з 2022 року

У рамках категорій побутова хімія та Household (товари для дому) станом на січень 2022 компанія мала більш ніж 40 постачальників, співпрацювала із 196 брендами та пропонувала гостям понад 1500 позицій в асортименті. У січні 2024 маємо ріст кожного показника: сьогодні у MAUDAU представлено більш ніж 6000 товарів від 300+ брендів та 80+ постачальників.

За цей час ріст відбувся не тільки вшир, а і вглиб: ми вибудували окрему стратегію роботи з кожним постачальником, що дозволило нам розвиватись у максимальному темпі. Розглянемо детальніше, що допомогло командам прийти до таких результатів.

Підтримка локальних виробників

Орієнтація на українських виробників стала чудовим рішенням, адже мала кілька вагомих переваг:

  • менше логістичне плече — товар швидше й легше доїжджає до складу;
  • гості мають змогу відкрити для себе новий асортимент та по-новому подивитися на локальний ринок;
  • максимально зберігаються робочі місця;
  • підвищується конкурентоспроможність українських товарів на внутрішньому ринку.

Крім цього, підтримка локальних виробників сприяє економічному зростанню в регіональних галузях у момент, коли вони особливо вразливі — це дуже важливо у воєнні часи.

Читай також: «Як українське стало трендом»

Технологічний обмін

MAUDAU активно перейшла на електронний документообіг — за подібним форматом компанія почала працювати більш ніж із 75 % постачальників. Це суттєво економить час, енергію і папір, спрощує логістику та, звичайно, позитивно впливає на екологію.

Завдяки електронному документообігу можна швидко і зручно відправляти та підтверджувати замовлення, підписувати договори та організовувати всі інші бюрократичні процеси, які раніше потрібно було відправляти фізичною поштою.

Починаючи з 24.02.2022 в категорії побутова хімія в електронному вигляді підписали понад 30 контрактів — і це за умов знаходження підписантів у різних містах і навіть країнах.

Ефективна та лояльна комунікація

Не останню роль в ефективності роботи з постачальниками грає комунікація. Кілька принципів, за якими вона побудована у MAUDAU:

  • ми чітко говоримо про плани і їхню реалізацію;
  • ми відкриті до обговорення і спільного пошуку розв’язання проблем;
  • маємо спільні цілі та готові підтримувати своїх партнерів, як і вони нас.

Важливість правильної комунікації легше пояснити на прикладі — тож розповімо про одну із ситуацій, що склалася за цей час.

Приклад ефективної комунікації

Один із ключових постачальників MAUDAU поділився з командою внутрішньою проблемою — суттєвим оверстоком (надлишком) товару, якому потрібна була допомога з реалізацією.

Команда домовилася про розмір знижки, яку можна було б встановити, та узгодила додатковий бюджет на зовнішню медійну підтримку.

Коли ми виконали цей комплекс дій, то отримали +312,7 % приросту прибутку в порівнянні з попереднім періодом. Коли підрахували ROI, то побачили чудовий показник — 113,5 %. Цей кейс наочно показав важливість гнучкості в комунікації з постачальниками. Тому ми вирішили частіше працювати в режимі медійної підтримки, адже так можна розвивати одночасно бренд і постачальника, і MAUDAU.

Підтримка ініціатив

У MAUDAU завжди відкриті до свіжих та цікавих ідей. Будь-яка ініціатива активно вітається — команди готові влаштувати мозковий штурм і втілити нові ідеї в життя.

Співпраця з постачальниками — це гра на двох, тож кожній стороні вигідно висувати ініціативи. Завдяки цьому на ринку з’являються цікаві продукти, а гості знайомляться з новими позиціями, у результаті чого закривають свої потреби.

Результати успішної комунікації

Розвиток партнерських відносин із постачальником дає свої плоди:

  • ми влаштовуємо подарункові промо та унікальні розіграші, які тішать наших гостей;
  • маємо можливість пропонувати ексклюзивний асортимент та найкращі ціни;
  • влаштовуємо колаборації в зовнішній рекламі, які вражають.

Звісно, за цей час команди зіштовхнулися і з труднощами. Існує ще багато аспектів, які можна покращити в майбутньому. Зокрема, зараз найбільші перепони на шляху розвитку це агресивне конкурентне середовище, проблеми з логістикою на кордоні та фінансові труднощі.

Проте розвиток у складні часи приносить свої плоди: досвід роботи в критичниx ситуаціях та в умовах обмежених можливостей вкрай цінний як для MAUDAU, так і для наших постачальників.

Підсумуємо: лайфгаки MAUDAU, як розвивати відносини з постачальником

Останні роки привели нас у незвичайні складні умови. Адаптуючись до них, ми зробили кілька важливих висновків:

  1. Win-win підхід у співпраці з постачальниками та іншими партнерами — ключовий фактор вашого спільного розвитку.
  2. Щирість та готовність до співпраці створюють нові можливості, відкривають нові ринки та конкурентні переваги.
  3. Інновації та зміни не завжди приємні на початку, але саме вони допомагають зростати та розвиватися.

Не варто боятися ризикувати та відкриватися перед світом — саме це є ключем до досягнення успіху в сучасних умовах. Міцні взаємовідносини з постачальниками та іншими партнерами призводять до нових висот — навіть якщо для цього потрібно вийти за рамки зони комфорту.


Долучайся до команди комерції: ми в пошуку амбітних та активних MAUDAUвців. Зараз маємо відкриту вакансію на позицію категорійного менеджера категорії «Краса».

Більше вакансій в MAUDAU шукай за посиланням

171 записи

Про автора
Редакторка, авторка. Перекладаю зі складної на людську. Тестую на собі свідомі тренди, п'ю смачне вино, пізнаю нове та ділюся найцікавішим у статтях M Journal
статті
Схожі записи
MAUDAU People

Як працює retention-маркетинг в MAUDAU

5 Хв
Розповідаємо про нашу retention-команду та її успіхи
MAUDAU People

Що таке нейрохакінг

5 Хв
Тренер L&D команди MAUDAU Дмитро Грищук розповідає про вправи та лайфгаки, що допоможуть твоєму мозку працювати ефективніше. Щовівторка та щоп’ятниці в загальному…
MAUDAU People

За лаштунками MAUDAU: хто такі категорійні менеджери

7 Хв
Розповідаємо, чим займаються категорійні менеджери та яка їхня роль у маркеті важливих штук. Праця категорійних менеджерів може бути непомітною споживачам, проте вона…
Розсилка з корисними лайфгаками
та важливими штуками

Обираємо найцікавіше та відправляємо листа раз на місяць

×
Свідомі тренди

Палай, та не вигоряй: як впоратися із втомою