Новини

Цікаве про День шопінгу

5 Хв

11 листопада у світі відзначають День шопінгу. До цієї дати розповідаємо цікаві факти про покупки та світові події, пов’язані з ними.

Купувати зараз як ніколи легко — навіть не потрібно виходити з дому. За даними Online Dasher, станом на 2023 рік у світі близько 2,64 мільярда онлайн-покупців. З 2010 року глобальні продажі електронної комерції зросли майже на 800 %.

Цими тенденціями уміло користуються маркетологи та рекламісти, які стимулюють людей купувати більше й частіше. Вони підходять до цього креативно: навіть вигадують свята, що об’єднують людей з усього світу заради однієї мети: вдало пошопитися.

Напередодні Дня шопінгу M Journal традиційно підготував для тебе цікаву небанальну вікторину. Перевір свої знання та інтуїцію! А в кінці на тебе чекає сюрприз.

Чому День шопінгу святкують саме 11 листопада?

  • Бо в цей день починається новий звітний період у рітейлів
  • Бо на цю дату приходиться День холостяків у Китаї
  • Бо в цей день по світу працює безплатна доставка
Відповідь

11 листопада в Китаї відзначають День холостяків (або День подвійної 11), тобто людей, що не мають пари. Дату 11.11 обрали, бо цифра 1 нагадує голу палицю. На китайському інтернет-слензі це означає неодруженого чоловіка, що не додає гілок у родинне дерево.

Спершу цей день іронічно відзначали як цинічну відповідь на фестивалі та заходи, орієнтовані на парочки. Проте у 2009 році генеральний директор Alibaba Даніель Чжан перетворив цей день на 24-годинний фестиваль покупок: він запустив на своєму маркетплейсі знижки та розпродажі, щоб заохотити самотніх людей робити собі подарунки в цей день. Традиція прижилась.

У 2009 році Alibaba отримав 10 млн доларів США прибутку за добру, а вже у 2010 — 100 млн доларів. У 2021 році ця цифра сягнула $84,5 млрд.

Ілюстрація до китайського Дня холостяків. Джерело: Wikipedia

Яка подія має статус найбільшого у світі дня онлайн і офлайн-покупок?

  • Чорна п’ятниця
  • День холостяків
  • Кіберпонеділок
Відповідь

З роками День холостяків вийшов «за межі» Китаю і тепер — це найбільший день офлайн та онлайн-покупок у світі.

Що означає Чорна п’ятниця, окрім шалених знижок?

  • День розбивання скарбничок
  • Офіційний початок підготовки до Різдва
  • День закінчення фінансової кризи в США
Відповідь

Чорна п’ятниця знаменує початок сезону різдвяних покупок у США. Американці, канадці та жителі багатьох інших країн складають списки потрібних штук та подарунків, особливо з високою вартістю, щоби придбати їх саме в цей період.

@kani.wde

#fyp #blackfriday #fypシ

♬ wii theme tune (trap) – Mister Ethan

Чому з’явився Кіберпонеділок?

  • Щоб розпродавати залишки техніки
  • Щоби підвищити продажі товарів у понеділки
  • Щоб заохотити людей купувати онлайн
Відповідь

Спершу розпродажі на Чорну п’ятницю були лише в офлайн-форматі, але потім продавці почали заохочувати людей купувати онлайн. Уперше термін «Кіберпонеділок» ввели Еллен Девіс із Національної федерації роздрібної торгівлі та Скот Сільверман у 2005 році в пресрелізі під назвою «»Кіберпонеділок» швидко стає одним із найбільших днів онлайн-покупок у світі».

А знаєш, як у США називають день, коли роблять покупки до Різдва ті, хто відкладали це до останнього моменту?

  • Тривожна п’ятниця
  • Суперсубота
  • Меганеділя
Відповідь

Суперсубота або тривожна субота — остання субота перед Різдвом. Цей день символізує кінець сезону покупок, який починається в Чорну п’ятницю. Суперсубота націлена на тих, хто робить покупки в останню мить. Зазвичай у цей день проводять одноденні розпродажі. У цей день продавці усіляко намагаються залучати покупців до імпульсивних покупок та конкурують з іншими роздрібними торговцями.

Чи може шопінг допомогти покращити моральний стан?

  • Так
  • Ні
Відповідь

У деяких випадках — так. Якщо ти почуваєшся засмучено або тривожно, процес купівлі може повернути тобі почуття контролю над своїм життям, а відчуття володіння бажаною річчю підіймає настрій. Якщо ж ти купуєш бажану річ після довгих пошуків, то бонусом отримуєш ще почуття винагороди і впевненості в собі — адже ти все-таки зміг знайти те, що тобі було потрібно.

Про це ми детальніше розповідали в статті «Як покупки та шопінг-терапія впливають на мозок».

Важливо! Якщо тривалий час почуваєшся морально погано, звернись до спеціаліста — психотерапевта чи психолога. Депресія — це серйозна хвороба, яку потрібно лікувати.

Чи може онлайн-шопінг викликати звикання?

  • Так
  • Ні
Відповідь

Так! Деякі люди, особливо ті, хто полюбляють отримувати насолоду миттєво, можуть витрачати на інтернет-шопінг більше, аніж планували, адже цей процес (компульсивний шопінг) їх затягує, підтверджує Clever girl finance.

Щоб уникнути проблем із покупками, варто підходити до шопінгу раціонально та свідомо: планувати покупки та бюджет, складати вішлисти, слідкувати за тим, які продукти чи речі вдома ще є, а які пора поновити.

Читайте також: «5 корисних порад, як купувати тільки важливі штуки»

До речі, про списки покупок. Як думаєш, хто першим почав їх використовувати?

  • Древні греки
  • Скіфи та сармати
  • Древні римляни
Відповідь

Перші історичні згадки про списки покупок знайшли під час розкопок поселень Римської імперії. Один такий список знайшли біля стіни Адріана (давня оборонна споруда). Він датований 75–125 рр. н. е. і написаний для солдата — там був список потрібного одягу.

Ще один історичний список покупок, інформація про який дійшла до нас, належав італійському художнику Мікеланджело. Відгадай, які товари там були записані:

  • Вино, оселедець, макарони
  • Пензлі, розчинник, леза
  • Виноград, свіжі квіти, свічки
Відповідь

Список покупок Мікеланджело складався з інгредієнтів для трьох страв. Окрім тексту там були невеликі ілюстрації продуктів. Це потрібно було для слуги митця, який не вмів читати.

У списку була така їжа: оселедець, анчоуси, повнотіле вино, суп із фенхелю та тортеліні (макарони).

@thegaze_

MICHELANNGELOOOOBWOBOWOBWOWOBWOBOOO #arthistory #michelangelo #arttok

♬ original sound – The Gaze

Як думаєш, коли люди почали займатися шопінгом для задоволення, а не лише з прагматичними цілями?

  • В Азії до XVІ століття
  • У Європі XVII–XVIII століть
  • В Америці 30-х років
Відповідь

Шопінг для задоволення зародився після появи середнього класу в Європі XVII–XVIII століть. З підвищенням рівня життя споживачі почали купувати товари, які перевищували базові потреби, тобто предмети розкоші. Наприклад, індійську бавовну та бязь, шовк, чай, порцеляну з Китаю, спеції з Індії та Південно-Східної Азії, тютюн, цукор, ром і каву з Нового Світу. Покупки почали розглядати як приємне проведення часу або форму розваги.

На честь Дня шопінгу лови на MAUDAU акцію вихідного дня:

🍂 до -40% на міцні штуки,
🍂 до -45% на товари для краси та догляду,
🍂 до -40% на продукти та напої,
🍂 до -50% на дитячі товари,
🍂 до -50% на зоотовари,
🍂 до -60% на побутову хімію.

Поспішай: знижки діють з 10.11 по 12.11 включно.

Бажаємо вдалого Дня шопінгу та радимо не забувати, що купувати варто лише важливі штуки. А якщо замовляти їх на MAUDAU з доставкою додому, то це заощаджує кошти й час на найважливіші штуки.

163 записи

Про автора
Копірайтерка, вайнловерка. Понад п'ять років працюю з текстами. Пишу про все, найчастіше — про лайфстайл, їжу та вино, красу, екологію, здоров'я, соціальні теми. Перекладаю зі складної на людську.
статті
Схожі записи
Новини

Плани на квітень: куди піти в Києві

5 Хв
Розповідаємо про цікаві події та місця в столиці, які варто відвідати цього місяця. З приходом весни приходить і непереборне бажання гуляти містом,…
Новини

Алкогороскоп: що пити у квітні 2024

11 Хв
Розповідаємо, що чекає знаки Зодіаку в другий місяць весни та радимо, якими напоями запастися. Посилаємося на прогноз астрологині та авторки телеграм-каналу SCORPIO…
Новини

Найбарвистіший фестиваль у світі

4 Хв
Розповідаємо про найкольоровіший фестиваль та цікаві факти про нього. Щовесни люди збираються на площах міст Індії та багатьох інших країн, щоб розфарбувати…
Розсилка з корисними лайфгаками
та важливими штуками

Обираємо найцікавіше та відправляємо листа раз на місяць

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

×
Свідомі тренди

Як купують американці