Категорійний менеджер MAUDAU Ілля Торопець розповідає про те, як спільні старання бренду та постачальників призводять до взаємного успіху.
У цій статті:
Останні роки виявились насиченими на виклики для всіх нас — і, зокрема, для сфери ритейлу. У цій статті своїм досвідом побудови та розвитку партнерських відносин із постачальниками в розрізі двох років повномасштабної війни ділиться Ілля Торопець — Категорійний менеджер з направлень побутова хімія та Household в MAUDAU.
Читай також: «За лаштунками MAUDAU: хто такі категорійні менеджери»
Проблеми бізнесу на початку повномасштабного вторгнення
Зимою 2022 року ринок спіткало кілька суттєвих ускладнень:
- великі проблеми з постачанням та логістикою — гості не могли замовити товар онлайн чи дійти до магазину, машини — довезти товар. Це призвело до дефіциту або обмеженої доступності частки товарів;
- зниження споживчого попиту — гості купували лише товари базової потреби й першої необхідності (воду, харчові продукти та засоби гігієни);
- компанії турбувалися про безпеку своїх співробітників — не виводили персонал або обмежували кількість співробітників на зміні, що знижувало пропускну здатність магазинів.
Ситуація на ринку, спричинена повномасштабною війною, зачепила і MAUDAU. Та протягом цих двох років вдалося стабілізувати ситуацію, адаптуватись до нових умов і перевищити довоєнні показники.
Що змінилось в MAUDAU з 2022 року
У рамках категорій побутова хімія та Household (товари для дому) станом на січень 2022 компанія мала більш ніж 40 постачальників, співпрацювала із 196 брендами та пропонувала гостям понад 1500 позицій в асортименті. У січні 2024 маємо ріст кожного показника: сьогодні у MAUDAU представлено більш ніж 6000 товарів від 300+ брендів та 80+ постачальників.
За цей час ріст відбувся не тільки вшир, а і вглиб: ми вибудували окрему стратегію роботи з кожним постачальником, що дозволило нам розвиватись у максимальному темпі. Розглянемо детальніше, що допомогло командам прийти до таких результатів.
Підтримка локальних виробників
Орієнтація на українських виробників стала чудовим рішенням, адже мала кілька вагомих переваг:
- менше логістичне плече — товар швидше й легше доїжджає до складу;
- гості мають змогу відкрити для себе новий асортимент та по-новому подивитися на локальний ринок;
- максимально зберігаються робочі місця;
- підвищується конкурентоспроможність українських товарів на внутрішньому ринку.
Крім цього, підтримка локальних виробників сприяє економічному зростанню в регіональних галузях у момент, коли вони особливо вразливі — це дуже важливо у воєнні часи.
Читай також: «Як українське стало трендом»
Технологічний обмін
MAUDAU активно перейшла на електронний документообіг — за подібним форматом компанія почала працювати більш ніж із 75 % постачальників. Це суттєво економить час, енергію і папір, спрощує логістику та, звичайно, позитивно впливає на екологію.
Завдяки електронному документообігу можна швидко і зручно відправляти та підтверджувати замовлення, підписувати договори та організовувати всі інші бюрократичні процеси, які раніше потрібно було відправляти фізичною поштою.
Починаючи з 24.02.2022 в категорії побутова хімія в електронному вигляді підписали понад 30 контрактів — і це за умов знаходження підписантів у різних містах і навіть країнах.
Ефективна та лояльна комунікація
Не останню роль в ефективності роботи з постачальниками грає комунікація. Кілька принципів, за якими вона побудована у MAUDAU:
- ми чітко говоримо про плани і їхню реалізацію;
- ми відкриті до обговорення і спільного пошуку розв’язання проблем;
- маємо спільні цілі та готові підтримувати своїх партнерів, як і вони нас.
Важливість правильної комунікації легше пояснити на прикладі — тож розповімо про одну із ситуацій, що склалася за цей час.
Приклад ефективної комунікації
Один із ключових постачальників MAUDAU поділився з командою внутрішньою проблемою — суттєвим оверстоком (надлишком) товару, якому потрібна була допомога з реалізацією.
Команда домовилася про розмір знижки, яку можна було б встановити, та узгодила додатковий бюджет на зовнішню медійну підтримку.
Коли ми виконали цей комплекс дій, то отримали +312,7 % приросту прибутку в порівнянні з попереднім періодом. Коли підрахували ROI, то побачили чудовий показник — 113,5 %. Цей кейс наочно показав важливість гнучкості в комунікації з постачальниками. Тому ми вирішили частіше працювати в режимі медійної підтримки, адже так можна розвивати одночасно бренд і постачальника, і MAUDAU.
Підтримка ініціатив
У MAUDAU завжди відкриті до свіжих та цікавих ідей. Будь-яка ініціатива активно вітається — команди готові влаштувати мозковий штурм і втілити нові ідеї в життя.
Співпраця з постачальниками — це гра на двох, тож кожній стороні вигідно висувати ініціативи. Завдяки цьому на ринку з’являються цікаві продукти, а гості знайомляться з новими позиціями, у результаті чого закривають свої потреби.
Результати успішної комунікації
Розвиток партнерських відносин із постачальником дає свої плоди:
- ми влаштовуємо подарункові промо та унікальні розіграші, які тішать наших гостей;
- маємо можливість пропонувати ексклюзивний асортимент та найкращі ціни;
- влаштовуємо колаборації в зовнішній рекламі, які вражають.
Звісно, за цей час команди зіштовхнулися і з труднощами. Існує ще багато аспектів, які можна покращити в майбутньому. Зокрема, зараз найбільші перепони на шляху розвитку це агресивне конкурентне середовище, проблеми з логістикою на кордоні та фінансові труднощі.
Проте розвиток у складні часи приносить свої плоди: досвід роботи в критичниx ситуаціях та в умовах обмежених можливостей вкрай цінний як для MAUDAU, так і для наших постачальників.
Підсумуємо: лайфгаки MAUDAU, як розвивати відносини з постачальником
Останні роки привели нас у незвичайні складні умови. Адаптуючись до них, ми зробили кілька важливих висновків:
- Win-win підхід у співпраці з постачальниками та іншими партнерами — ключовий фактор вашого спільного розвитку.
- Щирість та готовність до співпраці створюють нові можливості, відкривають нові ринки та конкурентні переваги.
- Інновації та зміни не завжди приємні на початку, але саме вони допомагають зростати та розвиватися.
Не варто боятися ризикувати та відкриватися перед світом — саме це є ключем до досягнення успіху в сучасних умовах. Міцні взаємовідносини з постачальниками та іншими партнерами призводять до нових висот — навіть якщо для цього потрібно вийти за рамки зони комфорту.
Долучайся до команди комерції: ми в пошуку амбітних та активних MAUDAUвців. Зараз маємо відкриту вакансію на позицію категорійного менеджера категорії «Краса».
Більше вакансій в MAUDAU шукай за посиланням.