Свідомі тренди

Чому всі захоплені cosy лайфстайлом

5 Хв

Розібралися, чому ми більше ніж будь-коли, одержимі ідеєю затишного життя.

Усе почалося в Данії

Тренд на затишне облаштування житла прокотився світом із бумом на хюґе — це данське слово, яке означає настрій затишку та комфортного спілкування з почуттям добробуту й задоволення. Collins English Dictionary поставив hygge на друге місце (після Brexit!) серед слів 2016 року у Великій Британії. Тоді ж вийшло кілька книг про цей стиль життя, які стали бестселерами у всьому світі.

То чому ж мешканці Данії так зосереджені на затишку? Відповідь — географія: холодний клімат та обмежена кількість сонячного світла впливають на емоційний та фізичний стан людини. Щоб компенсувати ці чинники скандинави додають «теплі» елементи в домашній інтерʼєр: деревʼяні меблі та елементи, зігріваючі пледи та мʼякі подушки, гірлянди та свічки.

Читай також: «5 рецептів, що зроблять твій вечір хюґе»

Локдаун і домашній затишок

Однак, хюґе — це лише зародження тренду на затишок, бо наступна хвиля уваги до затишку прийшла з пандемією. Люди стали проводити вдома набагато більше часу, багатьом довелося переоблаштовувати своє житло, виокремлюючи зони для роботи, відпочинку, хобі. У 2020 році стався справжній вибух попиту на домашній декор, свічки та кімнатні рослини.

За даними агентства прогнозування тенденцій WGSN, кількість ключових слів, пов’язаних із затишним життям, у продуктах інтер’єру зросла на 46 % у Великобританії з листопада 2019 року по листопад 2020 року. У соціальних мережах захоплення затишком стало глобальним: кількість пошукових запитів «затишний домашній одяг» в Pinterest зросла на 100 %, як порівняти з минулим роком.

Попри всю свою популярність, затишок — це широке поняття, яке викликає різні асоціації залежно від покоління, національності та трендів. Для когось це флісова піжама чи пухнастий килим, але насправді за нашим прагненням до затишного облаштування оселі ховається необхідність відчувати себе в безпеці. «Затишок — це про ідею перебувати в просторі, де людина почувається комфортно та розслаблено», — каже Ліза Вайт, директор WGSN зі стилю життя та інтер’єрів.

Новий ностальгічний дизайн

Під час карантину покоління Z сприяло зростанню таких трендів, як «cottagecore» і «grandmillennial», двох стилів, пов’язаних із затишним життям, які охоплюють романтичний ідеал простіших епох.

Cottagecore — це естетика, що ідеалізує сільський побут. У її основі закладене бажання повернутися до повільного, простого життя та гармонійних стосунків із природою. Прихильники цього тренду люблять рослини та займаються садівництвом, навіть якщо живуть у квартирі: наприклад, вирощують зелень на підвіконні. Вивчають кулінарію з акцентом на домашнє виробництво: самі роблять варення, консервацію, сушать фрукти на цукати. У побуті надають перевагу натуральним матеріалам і багато речей виготовляють власноруч: вʼяжуть подушки та серветки, відновлюють старі меблі.

@ahometomakeyousmile

The sunlight moved around the room ~ lighting up the flowers petal by petal 🌸✨ #interiordecor #loveyourhome #slowliving #cottagecore #bedroominspo

♬ original sound – Joshua Kyan Aalampour

Gandmillenial — це стиль, який ще називають «бабусин шик» — ситцеві подушки, меблі мʼякою оббивкою, квіткові узори на всьому: від посуду до шпалер.

@the_avantgarde

I kind of love it, with the exception of the tiny art 🤓 #homedecor #hometrends #interiordecorating #millennial

♬ Harry Potter – The Intermezzo Orchestra

Хоча обидва стилі мають характерні естетичні елементи — домашні джунглі та плетені кошики для першого, ситцеві меблі та кольорові шпалери для другого — вони поділяють схоже відчуття ностальгії та комфорту. Одним словом, вони затишні, нагадують про той час, «коли ми відчували турботу та любов і нам не потрібно було хвилюватися про зовнішній світ», — каже Вайт.

Мода на природу

Психологічно існує кілька причин, чому людей приваблюють естетичні маркери затишку, каже Лілі Бернгаймер, екологічний психолог і авторка книги «Формування нас: як повсякденні простори структурують наше життя, поведінку та добробут».

Одним із них — це концепція біофілії, яка стосується вродженого потягу людини до світу природи. «Навіть якщо ми працюємо в приміщенні, ми дивимося у вікно й бачимо дерево. Цей простий вигляд чогось природного має здатність посилити концентрацію, зробити нас більш зосередженими та водночас зняти стрес», — каже вона.

Хоча найглибші біофільні ефекти виникають під час виходу на вулицю та проведення часу в природному світі, вони також можуть відчуті під час взаємодії з природними елементами та матеріалами, такими як вогонь (свічки), зелень (кімнатні рослини). Тож прагнення додати таких деталей у нашу оселю — природнє для нас.

До слова, більше про біофільний дизайн ми розповідали у статті «Як зміняться наші оселі у 2024 році».

Затишок вдома власноруч

Приблизно 73 % міленіалів є адептами DIY (do it yourself — тобто робити щось власноруч). Покоління Z теж прихильники створення затишку вдома своїми руками: 46 % людей віком від 18 до 24 років переїжджаючи до нового житла планують самостійно робити частину ремонту.

Через те, що більшість орендує житло, в TikTok з’явився трендовий звук «I’m not getting my deposit back, and i’m totally ok with that», під який користувачі показують, як вони редекорують свою оселю. Коли людина оформлює простір під себе, то підсвідомо відчуває його своїм, навіть якщо переїхала сюди зовсім нещодавно. Особливо це відчуття посилюється, коли ми робимо це власноруч. Чим більше часу та зусиль доклали, тим сильнішим стає відчуття дому.

@chelseazeferina

we’ll find out 👀 #dopaminedecor #maximalism #renterfriendly #uniquehomes #nycapartment #apartmenttherapy

♬ not gettin my deposit back – Franchesca Ramsey

Отже, популярність тренду на затишок зародилася разом із хюґе, набула розквіту через пандемію, а зумовлена простим людським прагненням до відчуття безпеки та комфорту. Простір, у якому ми перебуваємо, впливає на нас, наш настрій та стан, тож не дивно, що ми прагнемо зробити нашу оселю місцем, яке буде нас максимально підзаряджати.

23 записи

Про автора
Мої три улюблені справи: писати, читати та смачно їсти. Адептка смарт-велнес: вважаю, що всі тренди треба адаптувати під себе, а не слідувати порадам наосліп. Вірю, що в житті завжди є місце новим досвідам, шукаю їх та ділюся ними.
статті
Схожі записи
Свідомі тренди

Екозвичка: робити заготовки їжі

6 Хв
Розповідаємо, як заготовки допомагають заощаджувати час, гроші та сили
Свідомі тренди

Як підготуватися до появи цуценяти чи кошеняти

8 Хв
Розповідаємо, як підготуватися до появи маленьких хвостиків
Свідомі тренди

Як розв’язувати проблеми з допомогою гумової качки

5 Хв
Розповідаємо, як мемна іграшка може допомогти знайти вихід із глухого кута
Розсилка з корисними лайфгаками
та важливими штуками

Обираємо найцікавіше та відправляємо листа раз на місяць

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

×
Свідомі тренди

Максималізм — тренд дизайну 2024