Розбираємося, чому міленіали люблять сірий колір у дизайні та не тільки.
У цій статті:
Ні в кого сірі інтер’єри не були настільки популярні, як у міленіалів — людей, народжених з 1981 до 1996 року. Це перше інтернет-покоління, свідки технологічної революції та люди, які вже встигли пережити декілька глибоких економічних криз. Ми розібралися, чому саме сірий колір вкрав їхні сердечка та як це зараз співіснує з іншими трендами дизайну.
Якщо погортати в тіктоці відео з тегом «millennial grey» («міленіалівський сірий»), може здатися що цей колір максимально застарілий, і використовувати його в інтер’єрному дизайні як мінімум не актуально, а як максимум — крінж. Проте «millennial grey» — не просто колір, це історія цілого покоління та їхніх стосунків із дизайном.
Як і багато інших назв трендів, це словосполучення з’явилося в соцмережах і стало вірусним завдяки тіктоку. Проте мода на сірий колір в інтер’єрі й не тільки виникла раніше, аніж явище в інтернеті.
@as_lnn live laugh love #CapCut #modernfarmhouse #millennialgrey
♬ original sound – retromachine68
Еклектичне дитинство
Чехословацький сервант, повний святкового посуду, який берегли до якихось унікальних подій, картаті килими на стінах, «прованський» та «тосканський» стилі — майже неможливо згадати всі фішки інтер’єрів, у яких виросли міленіали. Причин такого кітчевого-еклектичного декору було декілька.
По-перше, у минулому сторіччі, після закінчення Другої світової війни, набрав популярності максималізм, який і зараз, до речі, у тренді. Більшість людей почали активно жити життя, самовиражатися, прикрашати свої оселі та себе. У моді було все й багато: золото, пір’я, метал, кольорові та блискучі елементи.
«Зазвичай, тренди є довгострокові та короткострокові. Короткостроковим трендом може бути якийсь колір, патерн, дизайн-елемент чи щось подібне. Найбільш довгостроковими можна вважати чергування популярності мінімалізму та максималізму», — ділиться дизайнерка інтер’єру Ганна Ступак.
По-друге, вищезгадані економічні кризи були причиною того, що складати інтер’єр потрібно було з доступних речей, адже бажане не завжди була можливість придбати або знайти.
Яскраві оселі батьків, бабусь та дідусів міленіалів не завжди виглядали продумано, стильно та гармонійно. Це розмаїття — одна з причин популярності в них мінімалістичних, спокійних та базових дизайнів. Саме тому, коли міленіали подорослішали й почали облаштовувати власне житло, сірий колір для багатьох став тим самим рішенням.
Безумовна практичність
Серед усіх нейтральних кольорів міленіали зупинилися на сірому. Хоча до цієї категорії зазвичай відносять ще білий, чорний, бежевий та коричневий кольори, каже дизайнерка Кемерон Чапмен.
У статтях із психології кольору сірий називають елегантним, витонченим, спокійним кольором, проте зазначають, що у великій кількості він може здатися депресивним, нудним та нецікавим.
Та, як ми пам’ятаємо, міленіали досі живуть у досить неспокійні часи, тому їхнє бажання оточити себе вдома чимось спокійним та не ризикованим дуже зрозуміле. Є кілька варіантів, чому ж міленіали обрали для себе саме сірий:
- Попри те, що чорний колір досить практичний, на ньому дуже видно пил, шерсть або відбитки пальців. Також, чорний колір дуже поглинає освітлення і може створювати темну, напружену, депресивну атмосферу.
- Коричневий та бежевий складніше обирати та міксувати з іншими кольорами. Часто вони по-різному виглядають у різному освітленні. Це ускладнює підбір відтінку в магазині, а також планування освітлення вдома.
- Білий у декого викликає асоціацію зі «стерильністю» і лікарнями: занадто чистий, занадто світлий, занадто простий. І на ньому занадто видно бруд.
Із цих аргументів виходить, що сірий — найпрактичніший. Добре поєднується з іншими кольорами, як базовими, так і акцентними, гарно виглядає в різних інтер’єрах і на ньому не так сильно видно пил.
Сірий — це стильно
«Millennial grey» — це золота середина між бажаннями зробити «безпечний» і одночасно модний інтер’єр. Для дизайнів міленіалів характерно те, що вони цінують практичність, комфорт та якість, але водночас для них важливо, щоб речі навколо їм подобалися.
Якщо згадати монолог Міранди Прістлі з «Диявол носить Прада» про небесно-блакитний светр, можна приблизно прослідкувати шлях, який проходять тренди від дизайнерів до кінцевого споживача.
@officiallifetimetv Are you a Miranda or an Andy? #cerulean #devilwearsprada #thedevilwearsprada
♬ original sound – LifetimeTV
Сірий колір не виходить із моди. Він є базою, яка виглядатиме стильно, якщо правильно підійти до дизайну.
«Монохромні інтер’єри часто здаються позбавленими глибини та нудними. Та варто додати до них різноманітні текстури, фактури та матеріали, і все одразу змінюється. Не обов’язково переробляти ремонт, почати можна з деталей: штор, текстилю, або невеликих предметів інтер’єру», — рекомендує дизайнерка Ганна Ступак.
Це і є ще одним плюсом «millennial grey» — зазвичай цей дизайн легко освіжити, якщо він набрид. Завжди можна додати яскравий акцент у вигляді подушки чи пледу, замість того, щоб купувати новий диван.
Ремонт, який не потрібно переробляти
Міленіали пережили, та й зараз переживають, непрості економічні часи. На долю українських представників покоління випали розпад СРСР, становлення України як незалежної держави, криза 2008 року, Революція Гідності, глобальна пандемія, а тепер і повномасштабна війна.
Не зовсім сприятливі часи, щоб витрачати кошти на щось непрактичне та недовговічне. І, разом із тим, зовсім не той час, щоб відмовляти собі в тому, що дійсно подобається.
Дизайн — це функція. Будь-який інтер’єр має першочергово задовольняти потреби його власника. Й у всесвіті більшості міленіалів ці потреби — функціональність, простота та якість. Також вони все частіше обирають екосвідомі бренди, вінтаж та DIY («зроби це сам») декор або меблі.
Економічно монохромний мінімалістичний дизайн не дешевий, проте витрати на нього будуть відчутно меншими, аніж на складний дизайнерський проєкт. Незвичні шпалери, фарба та плитка коштують більше, часто багато елементів роблять під замовлення, а інколи щоб усе поєднати без дизайнера не впораєшся. Для практичних міленіалів це часто відчувається як марнотратство.
«Є лайфхаки, як з обмеженим бюджетом змусити інтер’єр виглядати дорожче. Можна обрати щось акцентне й розмістити його в центрі уваги. Наприклад, яскрава стіна, на яку одразу падає погляд. Чи стіл незвичайної форми посеред кімнати. Тоді вся увага й захоплення гостей, а часто і власників, буде спрямована на цей акцент. Інші деталі, фонові, можна зробити простішими й дешевшими», — розповідає дизайнерка.
Це, до слова, сприяє органічному зросту популярності таких дизайнів у Instagram та Pinterest. Люди, у пошуках референсів, шукають класні практичні варіанти, щоб втілити їх у себе вдома. Чим популярніші такі дизайни, тим вищий на них попит, відповідно з’являється все більше таких зображень.
Популярності сірому в дизайні додали і блогери, інфлюєнсери та контент-кріейтори, які обирають «інстаграмні» дизайни дому, де є багато зон, де можна робити красиві знімки. Універсальний сірий слугує зручним тлом для різних предметів, такі фото зручно редагувати та обробляти.
Останнім часом став дуже популярним дофаміновий дизайн. Його найважливіша характеристика — бути індивідуальним та відображати особисті вподобання власника помешкання. Більшість його прихильників — зумери (наступне покоління після міленіалів). І це означає, що колесо трендів дизайну вже майже зробило свій оберт.
Дизайн — це не просто ремонт у квартирі. Він має підкреслювати спосіб життя власника, і всебічно його підтримувати. Для декого мінімалізм — це стиль життя, а бути вдома в обіймах сірого кольору — найкомфортніше. Причин обрати мінімалістичний базовий інтер’єр у сірому кольорі може бути безліч, і не лише в міленіалів.
Надихатися під час облаштування своєї оселі можна багато чим: трендами в соцмережах, власним відчуттям, класичними дизайнами або вінтажем. Та найголовніше, щоб результат приносив задоволення власнику й був комфортним для життя.