Розповідаємо, як організована робота команди та яких результатів вона досягає.
У цій статті:
Retention-команда MAUDAU існує трохи більше року і складається із трьох людей. Та це не завадило їй за такий короткий час досягти класних показників. Зокрема, збільшити долю повторних покупок гостей у загальному товарообігу із 6 % до 11 %.
Retention-маркетинг — це тип маркетингу, направлений на те, збільшити прибуток під гостей, які вже є купували в компанії, та утримувати їх. Головна задача цього напрямку — будувати довготривалі класні стосунки компанії з гостем.
Детальніше про розвиток retention-напрямку в MAUDAU, задачі кожного члена команди та цілі на 2024 рік розповідає Сергій Дорошенко — Retention Lead команди.
Читай також: «Що читають топменеджери MAUDAU»
Як retention з’явився в MAUDAU
У березні 2023 року в MAUDAU почали створювати retention-напрямок. Мета була чітка: отримати якомога більший дохід із повторних покупок та закривати ці потреби без зовнішніх підрядників.
Першочергово потрібно було створити inhouse-команду, щоб відмовитися від послуг маркетингової агенції. Першим членом команди став Сергій Дорошенко, який і очолив напрямок ретеншену.
Наступною задачею було формування стратегії. Її погодили та взяли в реалізацію вже в травні.
Восени команда поповнилась ще двома спеціалістами, які відповідають за дірект-маркетинг та СRМ. Відтепер стратегія розділилася на два напрямки:
- сегментація та оптимізація розсилок;
- покращення ефективності тригерної комунікації
«Я вважаю що в нас найкраща команда retention, яка тільки існує на ринку. — каже Сергій. — Вона створена з нуля, і при цьому кожен її член задоволений тим, де знаходиться. Усі процеси всередині побудовані прозоро, кожен може відкрито висловлювати свою думку».
У жовтні retention-команда успішно впровадила дірект-стратегію, яка вже за перший місяць реалізації принесла компанії +300 % прибутку з дірект-каналів.
Роль агенції
Раніше агенція займалася всіма retention-задачами, проте зараз команда співпрацює з нею лише точково. Переважно це комунікація на тему минулих задач чи роботи з CDP платформою — програмним забезпеченням для роботи з даними про користувацький досвід.
Також агенція допомагає MAUDAU з гейміфікацією — створювати яскраві анімовані віджети на сайті, які привертають увагу користувача і спонукають його виконувати цільові дії в ігровому форматі.
Співпраця з іншими командами MAUDAU
Команда retention тісно співпрацює з промо-координаторами і бренд-менеджерами. Це ті, хто створюють активності MAUDAU — промоакції, розіграші, спеціальні пропозиції.
Спільна робота проходить у кілька етапів:
- Retention-команда отримує від колег бриф з описом та термінами запланованих промо.
- Команди погоджують план просування і канали.
- Після запуску відбувається аналіз показників із подальшою оптимізацією.
Також іноді retention співпрацює з відділом комерції, який звертається за аналітикою, налаштуванням промокодів і погодження вмісту пропозицій, щоб він не впливав на маржу. З технічною стороною формування пропозицій і аналітики ретеншену допомагає команда ІТ-спеціалістів.
Успішний кейс: «Щасливі години» на MAUDAU
Один із прикладів співпраці ретеншенів із бренд-менеджерами — кейс «Щасливі години». Кожної середи з 19:00 по 00:00 у MAUDAU діють ексклюзивні знижки на дитячі товари. Просування акції відбувалося тільки через розсилку у Viber серед гостей, які до цього купували товари цієї категорії.
Попри те, що промо розраховане на невелику кількість гостей, воно часто приносить більші оберти ніж пропозиції, які розраховані на аудиторію в 10 разів більше. Зараз «Щасливі години» розповсюдились на ще дві категорії — зоотовари та краса.
Чого MAUDAU досягнув завдяки retention-маркетингу за рік
З березня 2023 року не лишилося жодного retention-показника, який би не збільшився. Частина з них приросла в декілька разів.
Команда тримає фокус на чотирьох ключових показниках:
- ріст доходу та долі retention в загальному товарообігу;
- конверсія нових гостей у тих, хто здійснив повторну покупку;
- частота покупок;
- retention rate.
Завдяки тому, що inhouse-команда взяла всі задачі з утримання гостей на себе, менш ніж за рік доля доходу компанії від retention-напрямку в загальному товарообігу виросла із 6 % до 11 %. Враховуючи, що середній показник по ринку — близько 5 %.
Програма лояльності MAUDAU
Ще одне досягнення команди — впровадження програми лояльності. Вона поділена на дві частини:
По-перше, інтеграція з програмою «Власний Рахунок» — колаборація із Сільпо. Наразі команда вже підключила послугу накопичення і списання бонусів, щоби покупці Сільпо могли витрачати їх на корисні штуки у MAUDAU.
У березні 2024 року продуктова команда MAUDAU розпочала роботу над інтеграцією з програмою лояльності «Власний Рахунок». Це система, у якій гість за зроблені на маркеті покупки отримує на власний рахунок балобонуси, якими він пізніше може розраховуватися під час наступного шопінгу.
Ретеншен-команда вела комунікацію з гостями про запуск цієї програми, аналізувала перші результати, щоби покращити роботу цього проєкту на маркеті, та займалася просуванням нововведення в партнерстві з командою «Власного Рахунку».
Стеж за новинами MAUDAU у наших соціальних мережах та M Journal — скоро ми розповімо більше про програму лояльності «Власний рахунок».
По-друге, створення власної програми лояльності для гостей MAUDAU — щось на кшталт унікального закритого клубу для тих, хто зробить певну кількість покупок на певну суму і виконає ряд умов. Гості матимуть доступ до ексклюзивних переваг і отримуватимуть більше вигідних пропозицій. За прогнозом команди, у цю групу потрапить більшість гостей.
«У нас класні показники, але найбільшим досягненням я вважаю те, що ми змогли побудувати екологічні стосунки в команді. Кожен із нас розуміє свої задачі та зону відповідальності, знає, що він робить і на які конкретно показники впливає його внесок у спільну роботу. Ми всі взаємозамінні — можемо підстрахувати одне одного в разі необхідності. Найголовніше для мене — формування команди, де кожен окремий учасник є спеціалістом своєї справи», — каже Сергій.
Розширюємо нашу retention-команду:
шукаємо Head of Retention і Loyality Specialist.
Плани MAUDAU на retention у 2024
Команда завжди ставить перед собою амбітні цілі та виконує їх. Наразі фокус її роботи — на інтенсивному рості. У момент, коли зростати вже не буде куди, задача зміниться на утримання результатів.
Пріоритетний фокус команди на цей рік — підвищити показник конверсії в повторну покупку гостей і розширення кошика. Ретеншен команда детально пропрацьовує ідеї та гіпотези, проводить опитування постійних гостей та аналізує вподобання нових, щоб вони залишалися з MAUDAU якомога довше.
Марні ваші намагання збільшити конверсію та утримати клієнта, коли він з 21 травня не може отримати своє оплачене замовлення. Усі спроби достукатися через службу турботи або контроль якості не дають бажаного результату. Я у відчаї від байдужості до вашого постійного клієнта (тобто, мене) та повного ігнору його проблем. Хоча, насправді, це ваші проблеми. Буду шукати можливості покарати Maudau – маєте ж ви нести хоч якусь відповідальність за таке ставлення.
Вітаємо! Нам дуже шкода, що ви незадоволені сервісом, але ми обов’язково це виправимо. Для цього нам потрібно від вас трохи інформації про ваше замовлення. Будь ласка, напишіть нам у Вайбер — tinyurl.com/ke4dbxy9 або Телеграм — t.me/MAUDAUOKK_bot. Ми зробимо все можливе, щоб розв’язати цю ситуацію