Гайд покупцяДімПобут

Як прибрати раз і (майже) назавжди

6 Хв

Розповідаємо, як провести вдома ґрунтовне прибирання, що залишить дім охайним надовго.

Розказуємо про ефективний метод прибирання, яким ми називаємо способом «тривожної валізи», хоча в оригіналі його назва звучить дещо більш моторошно.

Цей спосіб походить зі Швеції, де називається «передсмертним прибиранням» (döstädning). Попри тривожну назву, нічого страшного в ньому немає. Концепція в тому, щоби позбутися всіх речей, у яких немає особливо високої цінності та необхідності. Тобто тих штук, які в разі, якщо тебе не стане, не будуть корисними ні твоїм членам сім’ї, ні друзям, ні спадкоємцям.

Метод став популярним після того, як його у 2017 році описала у своїй книзі «Ніжне мистецтво шведського передсмертного прибирання» Маргарет Магнуссон. Вона пише, що цей метод має вберегти родину від потенційних сварок: «Хто подбає про все це, коли тебе більше не буде?».

Ми адаптували назву цього підходу до прибирання, як метод «тривожної валізи», адже потрібно залишити лише дійсно важливі речі в невеликій кількості. За такою ж аналогією ми збираємо рюкзаки з найважливішими штуками на випадок походу в укриття або інших непередбачених ситуацій.

@coffeys.me

Swedish Death Cleaning ist der Weg, zu einem minimalistischen Haushalt 🙏🏽 Ihr habt auch einfach viel zu viele Gegenstände und möchtet euch reduzieren? Dann sind meine Videos, die richtigen für euch 🫶🏽 Ich poste täglich neuen Motivations Content übers aufräumen und aussortieren 💕 #aussortieren #swedishdeathcleaning #aufräumen #umzug #wohnung Mehr Videos: @coffeys.me @coffeys.me @coffeys.me

♬ As It Was bridge speed audio – 1D Audioz

Що таке прибирання «тривожна валіза»

Це прибирання — не витирання пилу чи миття підлоги, а постійна форма організації простору, завдяки якій повсякденне життя стає простішим. 

Приємно, коли ти переглядаєш речі навколо себе й усвідомлюєш їх цінність, бо безлад — непотрібне джерело роздратування.

Маргарет Магнуссон

Головна перевага шведського прибирання в тому, що воно допомагає спростити життя, розчищаючи простір та звільняючи його для радості.

У не захламленому домі дійсно відчувається, що «дихати легше». Крім того, на прибирання йде значно менше часу, тобто його залишається більше на дійсно важливі штуки — наприклад, щоб бути разом із сім’єю.

Якщо ми не приділяємо уваги тому, чим себе оточуємо, речі можуть легко накопичуватися і захоплювати не лише фізичний простір, але й розум, провокуючи зайвий стрес.

Якщо ми очищуємо простір удома, ми звільняємо простір у житті для появи майбутніх можливостей.

Морган Овенс, засновник Haven Home.

Цей стиль прибирання вписується в концепцію мінімалізму. Хоча, як ми розповідали раніше, мода на вільні простори з мінімумом речей відходить і поступається місцем максималізму — стилю, який акцентує увагу на штуках і дрібницях, що наповнюють простір затишком і радістю.

Як позбутися непотрібних речей

Розчищення будинку за методом «тривожної валізи» має стосуватися всіх груп майна: від меблів до паперів. Прибирання варто розділити на три етапи:

  • одяг;
  • речі;
  • документи.

Одяг

The Spruse радить починати зі своїх шаф: потрібно відсортувати увесь одяг, відкинути речі, які ти давно не носиш та які вийшли з ладу. Магнуссон рекомендує складати речі на дві купи: одну залишити, а іншу — викинути. Почни із сезонного вбрання, потім переходь до домашніх костюмів та речей із минулого, які зберігаєш на пам’ять.

Читай також: «Екозвичка: що робити з непотрібним одягом»

Поки займаєшся розчищенням гардероба, подумай про те, як його організувати, щоб речі займали менше простору та завжди мали своє місце. У цьому тобі допоможуть органайзери, бокси та коробки різних розмірів.

Від більшого до меншого

Що стосується інших речей — меблів, посуду, косметики, сувенірів тощо — переходь за розміром. Почни із найбільш габаритних предметів. Наприклад, чи точно тобі потрібне те велике крісло, яким ніхто не користується, але яке займає пів балкона.

Старі речі можна продати, віддати тим, кому вони більш потрібні або подарувати — друзям, знайомим чи підписникам у соціальних мережах. Якщо речі в дуже поганому стані, їх шлях — на смітник.

Коли розберешся з великими штуками, переходь до середніх, потім — до менших. Обирай невелику задачу на раз, щоб точно її виконати й не закинути через прокрастинацію, наприклад, балкон, комірчину або одну частину кімнати.

Залучати до прибирання варто усю сім’ю. Наприклад, мама трьох дітей Сара Котрел у статті для Real Simple розповіла, що дала своїм дітям однакові торбинки та сказала наповнити їх лише тими іграшками, які вони люблять і з якими граються найчастіше. Усі інші забавки вони роздарували. 

Завдяки цьому, каже жінка, прибирання в дитячій кімнаті стало в рази легшим, швидшим та без сліз. Також вона поділилась, що її діти перестали скаржитися на те, що їм нудно, коли зникла «гора» іграшок на вибір.

Документи

Розчистити потрібно все своє майно, без вийнятків. Тим паче, що зараз ми володіємо не тільки фізичним спадком, але й цифровим. Тому не варто ігнорувати безлад, що може коїтися в папках із документами на твоєму ноутбуці або з фотографіями в хмарному сховищі.

Доклади час, щоб систематизувати всі файли, позбудься дублів, непрацюючих ярликів і непотрібного вмісту.

Не забувай і про паперові документи: їх також варто перебрати, викинути квитанції, що більше не потрібні, посортувати папери за логікою: медичні документи, особисті документ, дитячі, папери на житло, гарантії тощо.

Наприклад, Котрел разом із чоловіком зібрала важливий документ зі списком паролів до банківських та іпотечних рахунків та інструкцій, що робити з їхнім майном у разі їхньої смерті. За їх словами, це позбавило їх певного відчуття напруги.

Як прибрати вдома, щоб завжди було чисто

Система червоних крапок

У Swedish Death Cleaning є маленький, але ефективний лайфгак — розміщувати маленькі червоні наліпки на речі, які можна викинути, і зелені на ті, які хочеш залишити. Коли ти прибираєш, це допомагає не забувати про попередні рішення і не піддаватися зайвим сентиментам.

Емоційний зв’язок

Не прощайся зі штуками, що можуть не мати абсолютно ніякого прикладного значення, але важливі для тебе через спогади, приємні емоції чи асоціації. Оточуй себе тим, що дарує тобі радість. Головне мати міру й залишати лише найцінніше.

Наприклад, Сара Котрел склала окрему скриньку, куди зібрала дивні та дуже особисті речі, з якими має тісний емоційний зв’язок, але які нікому не знадобляться, крім неї. На цій скриньці написано: «У випадку моєї смерті викинути не відкриваючи, інакше мій дух буде переслідувати тебе».

Поговори з рідними

Мова йде про людей, з якими ти живеш в одному просторі. Поясни їм важливість свого задуму й попроси долучитися до справи з такою ж відповідальністю, як і ти. Гуртом буде простіше впоратися з усім майном. Тим паче, що важливо зберегти речі, з якими ти маєш емоційний зв’язок. Цього ти не можеш знати про особисті штуки своїх дітей, друзів чи партнерів.

Дай собі час

Впоратися із таким прибиранням можна як за декілька днів, так і за довший період часу — усе залежить від твоєї наполегливості та кількості речей, з якими доведеться попрощатися. Проте надалі це заощадить безліч часу як на прибирання, так і на збори.

Купуй свідомо

Ще одна перевага такого прибирання в тому, що під час наступних покупок ти тверезо зважуєш, наскільки тобі дійсно потрібні ці штуки й обираєш для себе лише найкраще й насправді потрібне. Тож у майбутньому підтримувати нову систему упорядкування речей буде простіше. До речі, раніше ми ділилися списком порад, як купувати тільки важливі штуки.

Бажаємо порядку вдома й  у думках!

177 записи

Про автора
Редакторка, авторка. Перекладаю зі складної на людську. Тестую на собі свідомі тренди, п'ю смачне вино, пізнаю нове та ділюся найцікавішим у статтях M Journal
статті
Схожі записи
ДімІнтер'єр

Як почистити килим (навіть дуже брудний) на підлозі?

7 Хв
Розповідаємо, як швидко почистити килим на підлозі (навіть дуже брудний) та чим робити це в домашніх умов без послуг професійних клінінгових компаній
СадДім

Види мінеральних добрив та їх застосування

5 Хв
Розповідаємо, що таке мінеральні добрива та як ними правильно користуватися
Гайд покупцяКорисні порадиСвята

Як організувати вечірку на Хелловін

12 Хв
Розповідаємо, як організувати свій домашній шабаш у Хелловін та що для цього потрібно
Розсилка з корисними лайфгаками
та важливими штуками

Обираємо найцікавіше та відправляємо листа раз на місяць

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

×
Гайд покупцяДімПобут

Як прибрати вдома: метод «гірськолижного схилу»