Зібрали топові парфуми й дезодоранти для літа та пояснюємо, чому влітку краще обирати саме їх.
Магія запахів здатна подарувати теплі спогади, підсилити асоціації чи навпаки зіпсувати враження від події, чи людини. Учені так до кінця і не розібралися, як це працює, але люди вже давно зметикували, що аромат може бути й союзником, і ворогом. Запах — це як флешка з даними, які мозок зчитує на свідомому та підсвідомому рівнях. Еволюційний механізм підкинув нам підказку, як шукати партнера для життя, орієнтуючись на природний запах. Та згодом стало зрозуміло, що ольфакторика може бути корисною і в інших сферах життя.
Коли заглиблюєшся у вивчення парфумерії, розумієш, що тут усе будується не тільки на смакових уподобаннях. Є літні та зимові композиції, які краще розкриваються саме за певних умов. Тому подарований на Новий рік Lady Million у квітні починає дратувати та викликає задуху, а й без того невагомий Eclat d’Arpège з приходом холодів просто зникає чи стає пласким. Зимові аромати зазвичай побудовані на сильній яскравій піраміді, яка не потребує додаткового підсилення теплом — так вони стають тільки настирливими. З літніми навпаки: холодна шкіра просто не дає складовим проявитися повною мірою.
Важливо й те, як і куди ти наносиш парфумерію. Кілька рекомендацій:
- дотримуйся правила помірності: 1–2 натисків на розприскувач завжди досить;
- обирай «теплі» зони з пульсом (шия, живіт, зап’ястя, шкіра під колінами чи ліктями);
- шкіра за вухами, впадинка між ключиць і волосся теж добре тримають аромат;
- «купання» в хмарці, розбризканій в 15 см над тобою просочує волосся та одяг, ненав’язливо демонструючи парфюм.
Підібрали для тебе найактуальніші літні версії ароматів з MAUDAU, що були зроблені, аби вражати. І додали дезодоранти — з таким прогнозом погоди вони точно зайвими не будуть.
Парфумована вода Lanvin Modern Princess
Опис аромату. Піраміда розкривається соковитим рожевим яблуком, яке органічно переплітається з терпкими нотами червоної смородини. Далі стають відчутними квіткові нюанси — жасмін і фрезія. Вони чудово перегукуються з білим мускусом, що контрастує та заворожує. М’яко закривають композицію біла деревина та орхідея.
Чому підходить для літа: тепло розкривається квітково-фруктовими тонами.
Символ відомого паризького будинку високої моди — мати й донька в однакових вбраннях, що тримаються за руки. Він завжди нагадуватиме, із чого все почалося: із Жанни Ланвен та її дочки Марі-Бланш. Лого списане з реального фото, що було зроблене на балу в 1907 році. Маленька муза стала для Жанни клієнткою № 1. Як казала романістка Луїза де Вільморен: «Спочатку вона зробила блискучою свою дочку, а потім помалу вона зробить блискучим увесь світ».
Окрім елітних капелюшків, аксесуарів і вбрання, майстерня француженки спеціалізувалася на парфумерії — перший аромат випустили ще в 1927 році. Жіночність завжди була фірмовим акцентом Lanvin — це простежується від рюшів на сукнях до тонких квіткових нюансів у запашних композиціях. Винятком не став і аромат Modern Princess. Парфумер Крістоф Рейно у 2016 році надихнувся образом сучасної леді: загадкової, ніжної та сміливої водночас. Гідно своєї музи композиція вийшла так само двобічною — з одного боку яскравий вибух, а на противагу йому фрукти й солодкі квіти.
Туалетна вода для жінок Marc Jacobs Daisy
Опис аромату. Перше, що відчуваєш — це яскравий тандем полуниці та червоного грейпфрута. Їхні акценти лагідно доповнює оксамитове фіалкове листя. У середині композиції теж чуємо фіалку, але вже цвіт. Разом із тим розкривається жасмин і гарденія. Ця квіткова феєрія в базі змінюється на яскраве та таке затишне звучання мускусу, білої деревини й ванілі.
Чому підходить для літа: чудово поєднує квіткові, деревні та мускусні ноти.
Назву бренд отримав за іменем засновника — американського модельєра Марка Джейкобса. Зростав він на Мангеттені, тісно спілкуючись зі своєю бабусею, яка прищепила любов до моди та краси. З 15 років починає вчитися в школах дизайну, отримує нагороди, а згодом і роботу в бренді Perry Ellis. Першу колекцію одягу під власним ім’ям випустив у 1986 році. Зараз модний лейбл відомий своїми елегантними окулярами, сумками, взуттям та неймовірними ароматами. До співпраці долучилися відомі парфумери, тож в ольфакторній ніші Marc Jacobs має чим вразити поціновувачів.
Прикладом вдалої колаборації став аромат Marc Jacobs Daisy, випущений у 2007 році. Створений митцем парфумерії Альберто Морільясом, він позиціонує собою легкість і юність — те, чого жадала цільова авдиторія бренду. Згодом нові версії підкреслили успіх першої композиції, але так і не витіснили базову класику.
Парфумована вода Yves Saint Laurent Black Opium
Опис аромату. У верхньому діапазоні ти познайомишся з крутим поєднанням груші, рожевого перцю та апельсинового цвіту. Далі в гру вступають сильні енергійні акценти: кава, гіркий мигдаль, лакриця, жасмин. Складна піраміда в базі лишає приємні ноти пачулі та ванілі, які витончено підкреслені деревиною — кедром та кашеміровим деревом.
Чому підходить для літа: має яскраві фруктові, квіткові та деревні акценти.
Амбітний Ів-Сен Лоран разом із партнером П’єром Берже відкрили власний будинок високої моди, коли дизайнерові було 25 років. На його талант звернув увагу тогочасний головний редактор Vogue Мішель де Брюнофф, що мав великий вплив у світі моди. Видання виділяло модельєра на тлі інших митців, адже той зробив справжній фешн-переворот у 60–70-х роках. Завдяки Ів-Сену брючні костюми стали вбранням для жінок, він популяризував військовий стиль у побуті та дав доступ до прет-а-порте (готового одягу від дизайнерів) масовому покупцю в магазині. Парфумерна історія бренду починається з 1964 року, коли був випущений аромат під назвою «Y».
Історія лінійки Opium не менш цікава. Перша версія стала легендою: в 1977 році вона вразила своїм східним звучанням ледь не кожну діву, тож умить розлетілися з полиць. Композиція Black Opium побачила світ у 2014 році. До її створення були залучені 4 парфумери: Онорін Бланк, Олів’є Кресп, Марі Саламань і Наталі Лорсон. Цей легендарний квартет дав нове звучання піраміді, додавши туди сучасного рок-н-рольного драйву та трохи зухвалості. Ми віднесли його до літніх, хоча аромат знаходиться на стику із зимовими композиціями: те що треба для холодних серпневих вечорів та легкої ностальгії по осені.
Парфумована вода Dolce&Gabbana Dolce Garden
Опис аромату. Ніжна магнолія зачаровує з першого подиху. До неї приєднуються ноти неролі та соковитий мандарин. У серці композиції явними стають кокос, іланг-іланг і франжипані. Коли екзотичні шлейфи трохи спадуть, ти зможеш насолодитися цікавою основою з мигдального молока, абсолюту ванілі та сандалу.
Чому підходить для літа: вишукана квіткова композиція з фруктовими нотами. Належить до гурманських ароматів.
Мілан, 1980 рік. Доменіко Дольче та Стефано Габбана потрапляють в одне ательє на посади асистентів. Ця зустріч стала початком нової ери в моді та призвела до заснування видатного італійського модного будинку. Плідна співпраця пройшла випробування від першого показу в маленькому кафе 1982 року до сьогоднішньої імперії. Модельєри задекларували на рівні високої моди рвані джинси, сукні-бюстьє та білизну як верхній одяг.
Парфумерна історія модного лейбла почалася трохи пізніше — в 1992 році. За легендою талановитий дует так завзято шукав ідеальну формулу для першого аромату, що дизайнери розбили кілька флаконів просто об стіну власного ательє. І прийшли в захват від того, що вийшло. Звісно, вірити байці чи ні, вирішувати тобі. Але звучить красиво — саме в дусі бунтівних 90-х.
Створенням Dolce Garden у 2018 році зайнялася майстриня парфумерної справи — Віолан Колас. На чарівну композицію її надихнули сицилійські сади, що так неймовірно квітнуть навесні. Ідея, щоб жінка пахла так само, стала влучанням у «десяточку»: грайлива жіночність у стильному флаконі знайшла відгук у шанувальниць вишуканих запахів.
Туалетна вода Carolina Herrera Bad Boy
Опис аромату. Найперше, що вловлюють рецептори — це надлегка комбінація білого та рожевого перців, приправлена терпким бергамотом. Далі подвійне звучання спочатку розкривається яскравою шавлією з кедром, поступово змінюючись на домінуючі боби тонка з какао.
Чому підходить для літа: теплі східні ноти чудово поєднуються зі свіжо-пряними.
Якщо люкс — то Carolina Herrera. У 1970 році вона відзначилася як одна з найстильніших жінок світу. А вже починаючи з 80-х під власним лейблом вдягала таких політичних персон, як Жаклін і Керолайн Кеннеді, принцесу Діану, Ненсі Рейган, Мішель Обаму. Доньки теж підтримують матір у бізнесі: з 2011 року Патриція Лансінг і Кароліна Адріана долучаються до створення нових продуктів і колекцій.
Аромат Bad Boy став логічною ланкою після випущеного у 2016 році Good Girl — жіноча туфелька чудово поєднується з енергійною чоловічою блискавкою. В обох ароматах парфумери Квентін Біш і Луїза Тернер зробили ставку на вміння вражати, порушувати всі відомі правила. Власник парфуму з’являється ефектно й неочікувано — наче блискавка.
Туалетна вода Versace Pour Homme
Опис аромату. Цитрусовий вибух занурює тебе у вихор перших емоцій: лимон і бергамот чудово відтіняють травневу троянду з неролі. Після них починають проявлятися стійкі акценти шавлії, гіацинту й герані, що м’яко переплітаються з фактурним кедром. Потужна сильна база завершує композицію бобами тонка, амброю і мускусом.
Чому підходить для літа: має яскраві фужерні, цитрусові, свіжо-пряні тони.
Культова модна імперія, заснована в 1978 році модельєром Джанні Версаче — це синонім розкоші. Для лого Медуза Ронданіні була обрана недарма: її Джанні вважав символом рокової спокуси. Одяг, косметика, ювелірні вироби, посуд — для затятих фанів якості та стилю Versace немає обмежень у виборі предметів рівня люкс.
Парфумерію модний дім почав випускати через 3 роки після старту бізнесу. Тоді публіку вразив яскравий жіночий квітковий шипр Gianni Versace. У 2008 році до справи береться знаменитий парфумер Альберто Морільяс. Йому вдалося втілити образ чоловіка, який не втрачає актуальності донині: завзятого та активного у своїх діях водночас такого, що тримає зв’язок із природою. У піраміді складових чітко вирізняється головна нота натхнення — Середземне море.
Туалетна вода Antonio Banderas The Secret
Опис аромату. Спекотні ноти пряної кориці вдало поєднали з дорогою шкірою. Грейпфрут і м’ята додають соковитих і охолоджуючих акцентів, після чого відчувається легка терпкість перцю. Деревні ноти і благородний мускус форують остаточне враження, змушуючи із задоволенням вдихати парфюм.
Чому підходить для літа: має східні пряні відтінки, цитрусові та деревні ноти.
Харизматичний актор і власник парфумерного бренду з 1997 року радує поціновувачів нетривіальними композиціями. Водночас Антоніо є обличчям своєї торговельної марки, що підсилює популярність бренду, адже голлівудський Зорро має велику фан-базу. Співпраця з кращими парфумерами і вроджений витончений смак власника лейблу — запорука на 100 % ідеального продукту, що знаходить відгук у користувачів.
Чарівність чоловічого шарму, дух свободи та гарячий подих Середземномор’я — усе це втілено в The Secret. Мінімалістичний стриманий флакон і яскравий іспанський темперамент аромату чудово поєднуються разом. Парфумери Крістоф Рейно та Елізабет Відаль презентували свою роботу у 2010 році під маркою Antonio Banderas, зробивши продукт доступним для кожного.
Туалетна вода Paco Rabanne 1 Million
Опис аромату: Енергійні червоний мандарин і грейпфрут охолоджує оксамитова м’ята. За ними одразу ж відчуваються пряна кориця та спеції, м’яка троянда. Вишукана база перегукується нотами шкіри, амбри, деревини. Індійський пачулі ставить яскравий завершальний акцент у піраміді.
Чому підходить для літа: Гармонійно поєднує теплі пряні та цитрусові ноти зі шкіряними тонами.
Культовий будинок моди в 1966 році закріпив за собою репутацію бунтівника. А все завдяки Франсіско Рабанеда й Куерво — молодому дизайнерові з псевдонімом Пако Рабан. Його революційний показ, де на моделях були вбрання з фольги, пластику та металу, просто підірвав модну спільноту. Так ім’я Paco Rabanne стало іконічним, і цьому статусу воно відповідає і донині.
В 1969 році бренд презентує свій перший аромат — це була свіжа жіноча композиція Calandre. Для чоловіків перший парфум під назвою Pour Homme виходить через 4 роки. Він, як і хітовий показ 60-х років, створює вау-ефект: цільовою авдиторією продукту стали найуспішніші та найгарніші чоловіки того часу, які без вагань віддали перевагу цій композиції.
Під іменем дизайнера вийшов і гучний 1 Million. У розробці брали участь Крістоф Рейно, Крістіан Дюссульє, Мішель Жірар та Олів’є Пешо. Зроблений чоловіками для чоловіків — парфум був приречений на успіх. Композиція так і пронизана ідеєю сили, розкоші та люксового стилю життя.
Бонус-гайд по дезодорантах: не парфюмом єдиним
Зазвичай багато уваги приділяють вибору парфумерної продукції, оминаючи увагою такий важливий елемент гігієни, як дезодорант. Мало хто обходиться без нього, тож варто врахувати, як саме він буде поводити себе, опинившись на одній шкірі з туалетною чи парфумованою водою.
Як міксувати аромати, обирати тільки тобі. В ідеалі чудово, коли складові піраміди схожі чи співзвучні. Та як саме це буде відтворюватися на конкретній шкірі — сюрприз, що потребує проби. Деякі торговельні марки заздалегідь вирішують це питання, випускаючи дезодоранти з парфумами однієї серії. Інші виробники виготовляють гігієнічний продукт, що майже не пахне, тож не перебиває парфумерію.
Ми підібрали перевірені варіанти дезодорантів, що можуть бути не тільки доповненням, але й основним ароматом, якщо не користуєшся туалетною водою.
Дезодорант-антиперспірант Biotrade Odorex Deo
Аптечна косметика — золотий стандарт у своїй галузі. Болгарський бренд Biotrade вже більш як 20 років асоціюється з дерматокосметикою високого рівня якості. Відомий своїми ефективними препаратами для чутливої шкіри, засобами лікування акне.
Представлений дезодорант відноситься до унісекс-продуктів — ним легко можуть користуватися жінки й чоловіки. Тривала дія до 10–14 днів не несе загрози здоров’ю: склад не порушує терморегуляцію, не викликає подразнень шкіри, не забруднює одяг.
Як наносити: Застосовувати на долонях та під пахвами. З вечора вимий шкіру й нанеси склад на суху поверхню. Зранку промий шкіру тільки водою. Таку дію повтори 3 вечори поспіль. Для підтримки ефекту нанось дезодорант раз на 7–14 днів — як відчуєш, що з’явився запах. Не використовуй на запаленій чи ушкодженій шкірі. Не поєднуй із процедурами епіляції чи депіляції — перенеси використання дезодоранту на наступний день.
Дезодорант Old Spice WhiteWater
Спільний бізнес розпочали двоє партнерів Вільям Проктер і Джеймс Гембл у 1837 році. За цей час він виріс зі створення мила і свічок до сьогоднішньої корпорації з мільярдним обігом. В Україні компанія Procter&Gamble розпочала діяльність у 1990 році. Згодом у нас відкрили заводи по створенню засобів жіночої гігієни, чистячих засобів, пральних порошків тощо.
Дезодорант Old Spice WhiteWater зроблений у вигляді сухого стіку, має гелеву текстуру, що чудово наноситься і не забруднює одяг. Розробники акцентують увагу на відсутності солей алюмінію в складі. Аромат поєднує відтінки морського бризу та деревини.
Як наносити: Намастити на чисту суху шкіру під пахвами й дати висохнути.
Антиперспірант Garnier Mineral Захист 6 Ніжність бавовни
В 1904 році Альфред Амур Гарньє зробив перший лосьйон для догляду за волоссям на рослинній основі, а не милі, як тоді було прийнято. Так він став засновником французького косметичного бренду Garnier, що є частиною компанії L’Oréal. Догляд за волоссям, тілом і шкірою за допомогою дарунків природи — головна політика торговельної марки, що пропагує природну красу.
Формула дезодоранту цілком вписується в дане кредо: склад не містить спирту, шкідливих парабенів, а потовиділення регулює природний адсорбент перліт. Легкий жіночний аромат не вступає в реакцію з парфумами та не перебиває їхній запах.
Як наносити: Добряче струсони балон, після чого розпили струмінь на чисту суху шкіру на відстані 15 см. Призначений для зони під пахвами.
Кульковий антиперспірант Vichy Deo Clinical Control 96 годин захисту
Ще в 1931 році була заснована перша лабораторія Vichy, що вразила якістю дерматокосметики й новаторським підходом. Через 30 років виробництво розташовують на термальних джерелах, вода з яких стала фірмовим складником продукції. Як і тоді, бренд донині дотримується своєї місії: робити засоби, що будуть давати максимум користі для волосся, шкіри обличчя та голови. І що найкраще — з індивідуальним підходом до кожної вікової категорії.
Чоловічий дезодорант Vichy Deo Clinical Control 96 годин захисту створили спеціально для потреб людей із підвищеним потовиділенням. У складі є цинк та інші антибактеріальні елементи, що пригнічують діяльність мікроорганізмів та зменшують неприємний запах. Дезодорант без спирту, гіпоалергенний. Ефективність і безпеку доведено дерматологічним контролем і клінічними випробуваннями.
Як наносити: Підготуй шкіру під пахвами — вона має бути чистою і сухою. Використовуй раз на день після душу: намасти та дай висохнути.
Аромати зачаровують і здатні навіть похмурий день перетворити на свято. Та не варто повністю покладатися тільки на образ, що ти створив собі парфумом. У важливі моменти харизма має набагато більше ваги, ніж запах. Адже тут усе індивідуально: той аромат, що ти обрав для вдалої співбесіди, може зовсім не зайти рекрутеру й це не зіграє тобі на руку.
Завжди орієнтуйся на власні відчуття. Якщо є запаморочення, головний біль, першіння в горлі чи запах починає дратувати надвечір — можливо, це просто не твій запах. Від таких парфумів краще відмовитися, а ще вони можуть спровокувати алергію. Адже формула продукту є комерційною таємницею, і зрозуміти, на що саме з’явилася реакція, буде дуже важко. Віддавай перевагу оригінальному продукту від виробника: відповідальні бренди піклуються про свою репутацію і не експериментують зі складом, аби вберегти здоров’я кожного, хто обрав їх.