Розповідаємо, де і як нам допомагатиме чат GPT та йому подібні в близькому майбутньому.
Незалежно від того, як ти ставишся до технологій AI, заперечити важко — вони міцно увійшли в наше життя і продовжують його докорінно змінювати. Штучний інтелект дозволяє створювати інноваційні рішення в різних секторах. Цікавий факт: одним із перших застосувань нейромережі було розпізнавання рукописного тексту. Поштові служби використовували його, щоб зчитувати адреси на конвертах. З того часу ШІ пройшов довгий шлях розвитку. Інколи новини про його нього змушують відчувати себе у якомусь науково-фантастичному чи футуристичному фільмі, але це — реальність, нова історична епоха, яка формується на наших очах.
Читайте також: «Чат-дієтолог: як використовувати штучний інтелект в побуті»
Штучний інтелект: тренди 2023–2024
Його вплив поширюється на всі галузі. Він отримає свою роль у сфері освіти, охороні здоров’я, виробництві, електронній комерції, будівництві, сільському господарстві та інших сферах життя.
Робота завжди була тісно пов’язана з технологіями та їх прогресом. Використання штучного інтелекту зараз має конкретні переваги:
- його рішення масштабовані — це дозволяє ефективно розширюватися;
- ШІ часто більш точний, аніж людина;
- AI виконує монотонні завдання, залишаючи нам час для більш творчих;
- ШІ здатний виконувати певні завдання швидше, ніж люди.
Використання ШІ в роботі оптимізує процеси, продуктивність і, відповідно, доходи бізнесу. Згідно з нещодавнім звітом Goldman Sachs, штучний інтелект стане причиною «буму» продуктивності, збільшивши загальну річну вартість товарів і послуг у світі на 7 %.
Штучний інтелект та онлайн-шопінг
У сфері електронної комерції для штучного інтелекту безліч застосувань: він може створювати різноманітний контент, допомагає адаптувати сайт відповідно до країни, де знаходиться покупець (це називається локалізація), на його основі створюють боти для спілкування з клієнтами, а ще його використовують для персоналізації.
Персоналізація — це коли продукти чи послуги налаштовують так, щоб вони відповідали потребам і вподобанням конкретного користувача. Тобто конкретно під тебе.
Саме тому ми так полюбляємо Netflix, Spotify і TikTok. Їхні надзвичайно складні алгоритми рекомендацій знають нас надто добре, адже вони ретельно досліджують уподобання кожного й на їх основі пропонують контент, що буде нам цікавим.
Персоналізація перетворює спілкування з масового на індивідуальне. Наприклад, зібрати колцентр живих людей, які зможуть приділяти час кожному користувачу й давати йому вичерпні відповіді — неможливо, якщо йдеться про середній або великий бізнес. Штучний інтелект може зробити реальною точкову комунікацію з кожним користувачем, навіть якщо їх тисячі.
Штучний інтелект і робочі місця
Противники ШІ переймались, що він позбавить представників багатьох професій роботи. Це виявилося правдою, але не на 100 %.
ШІ змінює природу роботи, якою вона є зараз. Деякі навички стають застарілими й технології дозволяють їх автоматизувати. Разом із тим інші — аналітичне мислення, емоційний інтелект, креативність, здатність до адаптації — набувають більшого значення і цінності.
У цих текстах також прогнозують, що через штучний інтелект з’явиться безліч нових професій і, відповідно, робочих місць. Наприклад, інженери оперативного управління та контролери етики штучного інтелекту.
Спеціалісти, які вміють працювати зі штучним інтелектом, роблять свою роботу більш ефективною — а значить ці кандидати більш привабливі для роботодавців, аніж ті, які не мають таких скілів.
@petriv_ai #штучнийінтелект #chatgpt #чатgpt #ai
♬ оригінальний звук – petriv
Штучний інтелект в освіті
Технології AI допоможуть учням та студентам отримати якісний досвід навчання, а педагогам створювати інноваційний освітній контент. ШІ може автоматизувати створення певного контенту для проведення занять, що займає багато часу у вчителів. Також на базі ШІ розроблятимуть спеціальні боти та програми, які будуть виконувати функції репетиторів. Це може зробити якісну освіту більш доступною та персоналізованою — тобто учень зможе вчитися в таких умовах, що будуть комфортними саме йому.
@batekha.crypto Зберій собі, щоб не загубити #нейромережі #штучнийінтелект
♬ оригінальний звук – Batekha.Crypto
ШІ та екологія
Технології штучного інтелекту можна використовувати для розв’язання екологічних проблем і пошуку стійких рішень. Наприклад, системи на базі АІ можуть допомогти оптимізувати споживання енергії, максимізувати використання відновлюваної енергії (сонячної, гідро, вітряної), зменшити забруднення довкілля відходами виробництв і так далі.
Наприклад, каліфорнійський стартап Refiberd, який займається вторинним переробленням текстилю, використовує ШІ та робототехніку для точного сортування тканин за матеріалами. Це дозволяє заощадити час, людський ресурс та зробити перероблювання якісним.
Разом із тим, багато знавців звертають увагу на те, як багато природних ресурсів потрібно для навчання та роботи штучного інтелекту. Наприклад, дослідження Каліфорнійського університету показало, що навчання GPT-3, мовної моделі, яка використали для роботи ChatGPT, у центрах обробки даних Microsoft у США спожило 700 000 літрів чистої прісної води. Тому екологічна доцільність ШІ поки що тема для дискусій.
ШІ та здоров’я
Системи штучного інтелекту також зможуть аналізувати медичні дані, на їх основі — виявляти захворювання на ранніх стадіях, інтерпретувати дані геному та давати лікарям рекомендації, що будуть допомагати ухвалювати рішення.
Наприклад, американський медичний гігант GE HealthCare підписав контракт на суму 44 мільйони доларів з Управлінням передових біомедичних досліджень і розвитку (BARDA), щоб розробити вдосконалений зонд і ультразвукову систему на базі штучного інтелекту. Вони повинні допомогти лікарям швидко сортувати та діагностувати травми голови, легень та черева. Це допоможе покращити роботу клініки, особливо у випадках, коли постраждалих багато — наприклад, унаслідок аварій або катастроф.
Клініка Guthrie знижує плинність серед медсестер із 25 % до 13 % завдяки ШІ. Адміністрація встановила відеонагляд із вбудованим AI у палатах пацієнтів, тож медсестрам більше не потрібно наглядати за станом хворих, цілодобово ходячи між палатами. ШІ відстежує, до кого із пацієнтів потрібно завітати, коли фіксує в палаті певний рух. Це допомогло клініці знизити навантаження на працівників, тому їм більше не потрібно перепрацьовувати.
ШІ — це не просто цікава іграшка, з якою можна порозважатися, а інструмент, що дає бізнесу значні переваги та підвищує продуктивність працівників. Це можливість для людей оптимізувати час та перекласти зі своєї відповідальності певні задачі, щоб мати більше вільних годин та сил на важливі штуки. Чинити супротив змінам — дуже виснажлива стратегія. А якщо їх прийняти та навчитися використовувати у своїх інтересах — маєш шанси зірвати куш.