Зібрали сім фільмів та сім «голлівудських» віскі, що куштували кіногерої в кадрі.
Понад 80% фільмів містять сцени вживання алкоголю, запевняє лікар Джеймс Д. Сарджент, який понад 20 років досліджував алкоголь у кіно. Більшість напоїв потрапляє в кадр завдяки продакт-плейсменту — розміщенню на умовах реклами. Режисери вдало обігрують це: те, що і як п’є герой у сцені, може розповісти про нього цікаві подробиці й розкрити його характер.
Спойлер: Під час зйомок актори не вживають справжній алкоголь. Сцени рідко вдаються з першого дублю, а за один знімальний день потрібно відзняти багато матеріалу. Тож навіть якщо є задача зіграти абсолютно п’яного персонажа, у склянках акторів знаходиться підфарбована вода або інший безалкогольний напій відповідного кольору. Наприклад, для імітації віскі використовують несолодкий холодний чай із льодом. Його настоюють протягом різного часу, щоб отримати потрібний відтінок.
Ми зібрали 7 пляшок, які стали «зірками Голлівуду», отримавши камео – власну епізодичну роль – у відомих та обожнюваних багатьма кіноманами стрічках:
- Складнощі перекладу – Lost in Translation, 2003
- Агенти U.N.C.L.E. – The Man from U.N.C.L.E, 2015
- Джентльмени – The Gentlemen, 2020
- Аризонська мрія – Arizona Dream, 1991
- Ромовий щоденник – The Rum Diary, 2011
- Післязавтра – The Day After Tomorrow, 2004
- 007: Координати «Скайфол» – Skyfall, 2012
Складнощі перекладу – Lost in Translation, 2003
Фільм, що без перебільшення прославив Скарлетт Йоханссон. Один із найважливіших елементів картини – віскі Suntory’s Hibiki 17. Саме його, за сюжетом, рекламував герой Білла Мюррея, а також пив у сцені знайомства головних героїв. Коли Шарлотта підсіла за барну стійку неподалік від Боба та вагалася щодо замовлення, Харріс озвучив слоган бренду: «For relaxing times, make it Suntory time» (Щоби провести час розслаблено, проведи його із Suntory).
Японія не асоціюється в поціновувачів алкоголю з віскі, проте їй є чим похизуватися. Suntory’s Hibiki 17 вирізняється своїм смаком із пікантним запахом із відтінками цедри, темного шоколаду, дуба, копченого бекону. Він легкий і тонкий у роті. Відчуваються ваніль, деревина та горіх, схожий на мигдаль. Солод для Hibiki 17 дозрівав у бочках від хересу — це теж вплинуло на розвиток його характеру. Бренд заснували в 1923 році, він був першим у Японії виробником віскі. У 2014 році Suntory купила Jim Beam – виробник найбільш продаваного бренду бурбону у світі.
Кажуть, що режисерка фільму Софія Коппола вирішила «рекламувати» саме віскі Suntory завдяки її батькові. У 70-х роках Френсіс Форд Коппола спільно з режисером Акірою Куросавою робили рекламу цього напою.
Після згадки в «Складнощах перекладу» цей напій завоював популярність не тільки серед поціновувачів міцного алкоголю та колекціонерів, але й серед глядачів фільму по всьому світі. Через це у 2018 році Suntory повідомили, що припиняють виробництво Hibiki 17, адже вони виявилися неготовими до такого попиту. Тому наразі його не виготовляють, але можна спробувати альтернативні варіанти цього ж виробника: наприклад Suntory Toki Blended Japanese Whisky — гармонійний купаж із м’яким, шовковистим смаком із відтінками грейпфрута, зеленого винограду та тонким солодко-пряним посмаком. У його ароматі відчуваються зелені яблука й мед.
Агенти U.N.C.L.E. – The Man from U.N.C.L.E, 2015
В одному із культових фільмів Гая Річі засвітився не менш культовий віскі Johnnie Walker 12 Year Black Label. Він з’являється у фінальній сцені фільму, коли агент ЦРУ Наполеон Соло (Генрі Кавілл) й оперативник КДБ Ілля Курякін (Армі Гаммер) святкують успішне виконання своєї місії на даху, піднімаючи келихи з віскі. Їхній бос Вейверлі (Г’ю Грант) навіть трохи заздрить цьому моменту й каже: «Яка зворушлива сцена. Гарний вид. Стакан віскі». Цей короткий епізод символізує певну мить тріумфу: чоловікам, що на початку фільму ледь не вбили один одного, вдалося не тільки впоратися зі спільною місією, але й дійти до порозуміння, нехай і часткового.
Для такої важливої сцени розпиття (майже) дружнього келиха, режисеру потрібно було обрати алкоголь, який однаково задовольнив би закоханого в дорогі та вишукані бренди оперативника ЦРУ та його суворого колегу-ветерана КДБ. Таким виявився надійний і перевірений роками Johnnie Walker – на сьогодні це найбільший бренд віскі у світі.
Black label – його знаковий бленд класу Делюкс, що витримується в дубових бочках 12 років. До його складу входять близько 40 односолодових та зернових віскі. Це формує впізнавану палітру. Віскі має глибокий, округлий, маслянистий смак із нотами вершкових ірисок, солодкого ячменю, спецій та прянощів із трав’яними та димними натяками. В ароматі відчуваються стиглі абрикоси, персики, червоні яблука, ваніль, патока, нюанси білого перцю та цитрусів у сукупності із димними й дубовими відтінками.
Джентльмени – The Gentlemen, 2020
Не відходячи від творчості Гая Річі розповідаємо про ще один напій, який став героєм іншого популярного бойовика від голлівудського режисера.
На початку фільму «Джентльмени» нахабний журналіст Флетчер пробирається до будинку Рея, правої руки кримінального авторитета Міккі Пірсона, з метою шантажувати чоловіка компроматом на боса. Флетчер не просто вламується до чужого будинку, але й дозволяє собі взяти з особистої колекції Рея ексклюзивний шотландський скотч Glenfarclas Grand Edition 1976 року. Дуже рідкісний випуск із лімітованою кількістю в 1500 пляшок. Це найдорожчий алкоголь, який коли-небудь з’являвся у фільмах Річі: одна пляшка коштує понад 1500 фунтів стерлінгів (за поточним курсом – майже 66 тис. грн).
Glenfarclas – один із найвідоміших у світі брендів віскі. Його історія почалася ще в 1836 році. Компанія за майже 200 років історії змінювала безліч упаковок, та майже ніколи – зміст.
Придбати навіть не лімітований Glenfarclas 40-річної витримки — недешеве задоволення, проте й більш юний віскі заслуговує на увагу, наприклад Glenfarclas Single Malt 10 yo, який у рази доступніший. Він легкий, фруктовий і м’який, у смаку поєднують солод та херес. У ньому вловлюються ноти сушених фруктів, ванілі, кориці та гвоздики. Посмак довгий, м’який та пряний, з легким відчуттям копченості.
Цікавий факт про фільм: щоб відзняти увесь діалог Флетчера та Рея знадобилося п’ять знімальних днів. Вони проговорили майже 40 сторінок сценарію.
Аризонська мрія – Arizona Dream, 1991
Трохи вище ми розповідали, що на майданчику актори не п’ють справжній алкоголь. Так от, бувають винятки. Наприклад, під час зйомок інді-фільму Кустуриці у 90-х роках Джонні Депп випив близько 11 шотів справжнього Jack Daniel’s.
Фільм розповідає історію Акселя, який працює в департаменті рибних ресурсів у Нью-Йорку. Його родина прагне, щоб він повернувся до Аризони та продовжив бізнес свого батька з продажу кадилаків, проте юнак хоче залишитися у великому місті.
Його кузен Пол приїжджає, щоби привезти Акселя додому на весілля дядька Лео. Аксель не хотів їхати, тому Пол схитрував: напоїв брата Jack Daniel’s і привіз до родичів силоміць.
Із цим американським віскі Акселю дійсно потрібно було бути обережним: він п’ється легко та приємно, тому перейти межу можна досить швидко. Карамель, ваніль, абрикосове варення, курага, фініки, терпкий банан і ягоди з димними мотивами, що містяться в смаку, додають насолоди, тому потрібно уважно слідкувати за кількістю випитого і знати міру. І не варто запивати віскі пивом, як робив герой стрічки.
Ромовий щоденник – The Rum Diary, 2011
Ще один фільм, під час зйомок у якому Джонні Депп бував нетверезим, став для нього дуже символічним.
Сценарій до «Ромового щоденника» написав друг актора, американський журналіст і письменник Гантер Томпсон. Вони познайомилися в 1994 році й з того часу були дуже близькими. Обоє мали бунтівні запальні характери, тому добре розуміти один одного. У 2005 році Томпсон наклав на себе руки. Після цього в нього вдома Депп знайшов рукопис майбутнього фільму. У «Ромовому щоденнику» він не тільки зіграв головну роль, а також виступив продюсером проєкту.
У кадрі герої постійно п’ють алкоголь, переважно бурштиновий купажований віскі Chivas Regal, адже це був улюблений напій Томпсона. Такою деталлю Депп вшанував пам’ять друга. Він, а також режисер проєкту Брюс Робінсон подбали, щоб стілець з ім’ям Томпсона, сценарій і повна склянка Chivas були присутніми на знімальному майданчику щодня. Віскі пригощали не тільки духа письменника – актори та члени знімальної групи також не відмовлялися від нього під час роботи.
Назва цього британського бренду походить від прізвища братів-засновників Джеймса та Джона Чівасів. Як і багато інших компаній, вони розпочали бізнес із бакалійної крамниці, у підвалі якої витримували віскі та експериментували зі змішуванням багаторічних зразків. Їх напої швидко завоювали популярність, а в 1843 році Джеймс отримав королівський ордер, що дозволяв постачати товари королеві Вікторії. Таким чином віскі отримав титул Regal («король»).
Смак та ароматика Chivas впізнавані й різноманітні: там і спеції, і пряності, і солодощі (ірис, заварний крем, карамель), апельсини, мед, горіхи, акценти диму і йоду. Він чудово смакує самостійно, проте купажований віскі заведено розбавляти содовою, соком, водою або колою. До речі, цей скотч входить до рецептів популярних коктейлів Chivas Collins, Morning Glory Fizz і Rob Roy. Радимо скуштувати один із них, наприклад перший.
Додамо, що саме під час знімань «Ромового щоденника» Джонні Депп познайомився зі своєю майбутньою дружиною Ембер Герд, з якою потім гучно і скандально розлучався. Але це вже інша історія.
Післязавтра – The Day After Tomorrow, 2004
Фільм Роланда Еммеріхта розповідає про катастрофічні наслідки глобального потепління, а саме про екстремальні погодні явища, унаслідок яких наступило глобальне похолодання і новий льодовиковий період в історії людства. За сюжетом на планеті з’явились потужні холодні смерчі, тайфуни, величезні холодні циклони, а температура повітря подекуди опускалася нижче – 100 °C.
В одній зі сцен троє чоловіків, які застрягли на шотландській дослідницькій станції, у розумінні, що наближається жахлива крижана буря від якої їм не врятуватися, вирішили розпити пляшку витриманого односолодового 12-річного Balvenie. Один із них пропонував підживити скотчем генератор, який працював на останніх силах. Проте його старший колега виявився радикально проти того, щоб втратити можливість востаннє насолодитися унікальним шовковистим смаком із медово-горіховими відтінками: «Ви з розуму зійшли?! Це 12-річний скотч!»
Цей віскі витримують у двох бочках: традиційні дубові барики з-під бурбону надають йому м’якості, а з-під хересу – глибину та повноту смаку. Тим більш, що кожен розлив цього віскі неповторний – його випускають обмеженими партіями. Аромат скотчу грає медовими, грушевими та квітковими відтінками, з нотами вершкового заварного крему, банана та какао зі спеціями.
До слова, цікаво, за що в очікуванні незворотнього дослідники підіймають келихи: один випив за Англію, другий – за людство, а третій – за Манчестер Юнайтед.
007: Координати «Скайфол» – Skyfall, 2012
Легендарний Джеймс Бонд відомий не лише своїми пригодами та подвигами, але й тим, що має смак у вишуканих брендах, розкішних жінках та хорошому алкоголі. Найчастіше він надає перевагу шампанському або горілці, але серед його уподобань різноманітні коктейлі, херес, бурбон і, звісно, віскі.
У 23-му фільмі бондіани, головний герой у виконанні Деніела Крейга, дізнається про вибух у штаб-квартирі МІ-6 саме під час розпивання односолодового шотландського віскі Macallan 18-річної витримки. Цей віскі витримується в хересних бочках ручної роботи, завдяки чому насичується м’якими цитрусовими нотами, ванільними акцентами та пряними відтінками спецій. Чудово смакує як дигестив, який краще вживати із додаванням кубика льоду або в чистому вигляді — так, як у фільмі це робить Бонд.
Після побаченого агент 007 вирішує повернутися до Англії, де на нього не чекають, бо вважають, що він загинув під час виконання свого минулого завдання.
Пізніше, у цьому ж фільмі, злочинець Рауль Сільва кидає виклик Бонду в стрілецькій майстерності. Як мішень він встановлює чарку з Macallan 50 year на голову подруги Бонда. «Це ж твій улюблений сорт, вірно?» – уїдливо додає Сільва та бере пляшку до рук. «Шкода, хороший віскі», – підсумував 007, коли побачив розлитий напій та відправив першу кулю в противника.
Успіх фільму надихнув The Macallan пожертвувати для благодійного аукціону ексклюзивну пляшку свого віскі з колекції 1962 року Fine and Rare. Компанія обрала цей вінтаж, адже саме в 1962 році вийшов перший фільм із циклу бондіани.
Говорячи про любов Бонда до віскі, не можна оминути його улюблені коктейлі — віскі з содовою та Old Fashioned. Проте зазначимо, що прихильником цих напоїв був саме «книжковий» Бонд, герой фільмів надавав перевагу іншим коктейлям.
Цю підбірку можна продовжувати, адже список хорошого і кіно, і віскі, на радість прихильників, довгий. Проте знайомитися з ними варто поступово, не поспішаючи, розкриваючи для себе всі нюанси та отримуючи максимум задоволення від процесу.
Cheers!