Розповідаємо про новий тренд snail girl, який швидко набирає популярність серед молодих жінок.
У сучасному суспільстві, інфопросторі та мас-медіа давно сформувався образ успішної дівчини-боса. Вона все тримає під контролем, встигає займатися кар’єрою, хобі, самореалізацією, побутовими справами, стосунками і, звісно, собою.
Проте час йде й на зміну цьому лайфстайлу приходить інший — повільний та розслаблений. Нова тенденція називається snail girl.
Зміст
Із чого все почалося
Ідентичність «дівчини-боса» почала втрачати привабливість, оскільки молоді жінки дедалі частіше відчувають вигорання на роботі. Понад 50 % жінок на керівних посадах зізнаються, що вигоріли. До речі, жінки вигорають частіше, ніж чоловіки.
Вигорання, стрес і поганий стан психічного здоров’я — проблеми багатьох жінок, йдеться в дослідженні Women @ Work 2023 року. Це породжує сумніви: чи є сенс у тому, щоби присвятити своє життя лише кар’єрі.
Менше половини опитаних (42 %) оцінили свій баланс між роботою та особистим життям як добрий або дуже добрий. А 43 % респонденток відчувають, що їх оцінюють за кількістю годин, проведених онлайн, а не за якістю їхньої роботи.
Через життя в такій напрузі молоде покоління Z і розчарувалося в ідеї бути дівчиною-босом.
Уточнення: До покоління Z належать люди, народжені у 1997–2012 роках. Їм передує покоління міленіалів Y (з 1981 по 1996 роки), а наступним стало покоління Альфа (з 2013 року народження).
«Бути босом будь-якої статі — це протилежність гламурному життю «дівчини-боса», яке зображують у соціальних мережах. Звичайно, бувають моменти, коли все добре, але в основному бути керівником — це важка робота. Це реальність лідерства, яке не зовсім поєднується з фразою «дівчини-боса»: «Дивіться, як я керую світом у своїх Manolo!» — розповіла у коментарі Insider Сьюзі Уелч, професорка Школи бізнесу Стерна Нью-Йоркського університету.
Чому з’явилися snail girl
У коментарі виданню Insider Мішель П. Кінг, колишня директорка із різноманітності та інклюзії Netflix і авторка книги «Як працює робота», розповіла що «тенденція snail girl — це один із прикладів того, що працівники хочуть відмовитися від культури метушні та токсичності на робочому місці, яка заохочує працювати довго та постійно бути на зв’язку».
Про це говорить і Даніель Робертс, яка у TikTok називає себе «антикар’єрним» тренером. У коментарі NBC News вона зауважила, що сучасні тренди «дівчата-равлики» та «робота лінивих дівчат», про який ми розповімо далі, можуть дати поштовх революції у сфері роботи. На її думку, це спроба бунту проти стилю життя, який провокує вигорання та вимагає від працівників знаходитися на робочому місці 40 годин на тиждень, навіть якщо вони можуть виконувати свої обов’язки швидше без втрати ефективності.
Це ознака потужного впливу презентеїзму — культура, через яку співробітники компаній працюють понаднормово, попри втому, хвороби та зниження рівня продуктивності. Причини такої поведінки можуть бути різні: страх втратити можливості кар’єрного зросту, переживання через заробіток, страх бути «заміненим» і так далі.
Робертс запевняє: працівники, які насолоджуються життям та багато якісно відпочивають — більш енергійні та ефективні у виконанні робочих задач.
Професорка Велч вважає, що однією з першопричин чому тренд на «дівчат-равликів» став популярним, це «відраза покоління Z до тривоги». На її думку, мілленіали прийняли, що тривога є невіддільною частиною роботи, а сучасна молодь намагається знизити її будь-якими методами: «Я помітила [у них] сильне бажання створити життя, яке не стикається з тривогою, а обходить її».
Покоління Z називають «найбільш тривожним», адже близько 61 % його представників мають тривожний розлад. Такі люди постійно переймаються і стресують навіть через незначні причини, що негативно впливає на їх ментальне і фізичне здоров’я, відповідно — на якість життя.
То хто такі дівчата-равлики
Snail girl — це дівчата, що відмовилися від погоні за «успішним успіхом» та не хочуть конкурувати в професійній сфері, бо їх це виснажує і не залишає часу на життя.
Цей термін вперше використала дизайнерка Сієнна Лудбі в статті для Fashion Journal, де розповіла, що втомилася жити лише роботою і бажанням досягти успіху в карʼєрі. Вона описала це так:
«[Дівчина-равлик] йде повільно, відступає, коли їй потрібно, і рухається у власному темпі. Бути Snail girl для мене — це не про відпочинок чи повне припинення роботи. Мені подобається те, що я роблю. Йдеться лише про те, щоб не бути такою суворою до себе, мати баланс між роботою та особистим життям і перестати порівнювати свій шлях з іншими».
Лайфстайл «дівчат-равликів» заохочує молодих жінок вести повільний і спокійний спосіб життя, надавати перевагу догляду за собою та щастю в моменті, а не перевтомі, метушні та перепрацюванням.
Однією з прихильниць цього тренду стала модель та блогерка Женева Бенатар. Вона пояснила, що в цьому лайфстайлі її приваблює можливість турбуватися про себе: «Якщо ви поспішаєте вранці, пропускаючи сніданок і покладаючись на каву до обіду, ви можете відчувати себе постійно виснаженим і втомленим. Нескінченна метушня не залишає місця для пауз, і це негативно позначається на самопочутті».
Читайте також: «Що таке повільний ранок»
@fenjaklindworth Slow living love 🤍 IG: fenjaklindworth #pov #softlife #slowliving #aesthetic #peaceful #inspiration #tinyhouse #cottage #fürdich
♬ Fine line – Instrumental – Kapa Boy
Робота лінивих дівчат – #LazyGirlWork
Те, що «равлики» хочуть працювати менше, не свідчить про їх лінь чи недбале ставлення до роботи. «Немає нічого лінивого в бажанні посади, яка добре оплачується, забезпечує гарний баланс між роботою та особистим життям і не перевтомлює», — пояснила у своєму TikTok технічний рекрутер Бонні Ділбер.
Так зародився ще один тренд #LazyGirlWork. Він радить жінкам знаходити радість у житті поза роботою, обираючи професію, яка не вимагає надмірних зусиль і приносить хорошу оплату. Цей тренд також про те, щоб не будувати свою ідентичність лише на професії.
Термін «робота для ледачих дівчат» у травні 2023 року ввела 26-річна кар’єрна інфлюенсерка Габріель Джадж. Вона зазначає, що робота ледачих дівчат — це не ті посади, де можна розслабитися, а кар’єрні шляхи, де «баланс між роботою та особистим життям має відчуватися настільки яскраво, що ти відчуваєш себе ледачим».
Звісно, про актуальну тенденцію багато говорять в TikTok. У мережі дівчата діляться відео, у яких розповідають, як добре почуваються від того, що не сильно втомлюються на роботі, мають можливість брати стільки перерв, скільки їм потрібно, та мають достатньо часу на свої захоплення і відпочинок.
@raeandzeebo I love it here❤️ #fy #fyp #foryoupage #lazygirljob #worktimetiktok #jobs #officelife #9to5 #corporate #girls #xybca #fypシ
♬ how i love being a woman – editdiaary
Професії для «лінивих дівчат» можуть бути абсолютно різноманітними. Головні вимоги: не перевтомлюватися та мати достатньо вільного часу на життя. Оптимальний вибір, коли можна спокійно піти з роботи о 17.00 і не думати про задачі до наступного робочого дня.
Серед прикладів найчастіше наводять посади:
- «білих комірців» — офісних працівників, таких як офіс-менеджери, секретарі, працівники служби роботи з клієнтами тощо;
- людей із віддаленою роботою, наприклад, онлайн-репетитори, консультанти, спеціалісти з цифрового маркетингу;
- фрілансерів, які самостійно регулюють кількість свого навантаження, та час, який приділяють роботі (копірайтери, дизайнери, перекладачі).
Вищезгадана професорка Велч зазначила, що лайфстайл snail girl не буде прискорювачем кар’єри для тих, хто його обере: «Проте я впевнена, що більшість із них це чудово розуміють», — додала професорка. Науковиця вважає, що з високою ймовірністю років через п’ять частина «равликів» може перетворитися на «гонщиць-досягаторок».
Якими будуть тренди в майбутньому ми дізнаємося пізніше. Сучасні тенденції закликають жити тут і зараз, не відкладаючи життя на потім в очікуванні «кращого моменту» або «сприятливих умов».
І snail girl, і lazy girl work з’явилися, бо люди відчули потребу приділяти більше часу собі, своєму здоров’ю та речам, що роблять їх щасливими. А якщо потреби є — їх треба задовольняти й не відмовляти собі у важливих штуках, що роблять життя кращим.